Gå til innhold

[Løst] kraken x61 x41 g10


P373

Anbefalte innlegg

hei

jeg har kraken x61 koblet til cpu og

kraken x41 sammen med g10 til gpu.

 

har ticket hos nzxt support men det tar evigheter å få svar.

 

noen som har erfaringer med nzxt cam software til dette?

problemet mitt er at viftene går på 100% og ikke har mulighet til å justere dette ned

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 pin female kabel fra pumpe som har en skjøt til 3 pin female kabel på x41 og samme på x61 men den har 3 x 3 pin female viftekabel.

 

problemet er at man må alltid ha tilkoblet en 3 pin male av viftene til radiatoren i 4 pin female fra pumpen.

med dette var ikke problemet mitt, bare så mange hadde det problemet med dette på div forum. og at enkelte med x61 til og med bare byttet om på rekkefølgen av vifte en og to som gikk mot 4pin female.

 

men mitt problem var at 3 pin male fra vifte ikke satt med nok press mot 4pin female fra pumpe slik at den gikk på 100% og ikke kunne reguleres. det ble løst med en liten el-tape bit rund siden på 3 pin male før den ble plassert i 4 pin female. merket at viss jeg holdt på koblingene sammen så slo automatiske viftekontrollen på og regulerte kjapt ned til 25% hastighet. men i det jeg slapp så gikk den tilbake til 100%

 

kan virke som om det var noe svakhet med kablene som går i koblingen på 4pin female eller 3pin male.

men løste seg uansett med bitte litt el-tape

Endret av petfry
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...