Gå til innhold

Tenk å velge så feil?!


Adele-87

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har denne høsten begynt på sykepleier utdannelsen - og har valgt feil... Men valget var logisk, da jeg har jobbet som hjelpepleier og pleier i all min tid. Så i en alder av 27 år, tenkte jeg å ta sykepleier utdannelsen og dermed var jeg også sikret jobb i fremtiden.

 

Men når jeg lærer om pleie, vask og mating - noe som jeg er trøtt av etter som jeg har jobbet som hjelpepleier, så ser jeg at jeg har valgt feil.

 

Min drøm er egentlig å bli lege. Og jeg vil veldig gjerne studere i utlandet da jeg i utgangspunktet er ifra Øst-Europa. Så derfor har jeg vurdert å fullføre dette halve semestret til jul - for så å ta opp noe fag. For så å søke meg til medisinstudiet neste høst.

 

Men så kommer tvilen... er jeg glup nok?? Er det dumt å leie ut min kjøpte leilighet, ta med datteren min og selge bilen min i en alder av 27 år - for å begynne på 6 årig studie?? Tenk om jeg ikke klarer det og alt blir en fiasko??

 

I fjord studerte jeg "Grunnleggende medisin" ved Atlantis Medisinske Høyskole. Det var utrolig utfordrende og med lang pendle vei - men jeg stor trivdes. For i utfordringen var det super interessant ....

 

Noen som studerer medisin her eller vært i lignende situasjon??

 

Hjelp..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gode nok karakterer til å komme inn så er du jo glup nok.

Tull. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom poenggrenser og hvor smart man må være for å fullføre studiet. Noen studier er knallharde til tross for lave poenggrenser, mens medisinstudier ved NTNU ikke egentlig krever at man har nesten bare toppkarakterer fra VGS for å klare studiet. Siden trådstarter uansett vil ta utdannelsen i utlandet, der poenggrensene gjerne er betydelig lavere, er «gode nok karakterer» fra VGS ikke en god indikator på om man klarer å fullføre studiet. At man var god på VGS-nivå betyr heller ikke at man har disiplin, ork og interesse nok til å fullføre et så langt studie med relativt mye teori, og det er jo tross alt viktigere enn å være «glup nok».

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger :-D Jeg tror nok at motivasjon er minste problemet, da jeg elsker å studere - hvis det er interessant. Jeg må også føle utfordring i det jeg gjør, ellers mistet jeg helt motivasjonen. Interessant å lese ang turnus ordning... har avtale med Bjørknes i morgen. Får se hva rådgiver sier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...