Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bra guider til cracking/hacking av WPA & WPA2 nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en WRT54GL liggende og har lyst til å prøve å cracke/hacke denne med WEP, WPA og WPA2.

Har middels linuxkunnskaper og vet at det ikke bare er å trykke på en knapp ;)

Vet noe fra før, men har gitt opp p.g.a det ikke finnes noen spesielle bra guides til det hele.

Finnes Brute-force og ordbøker etter det jeg vet. Samtidig vet jeg at det er raskere med å bruke CUDA. Testet med BackTracker 5 en eller annen gang i fortiden, men ga opp.

De fleste guider går ut på å lage en virtuell maskin med USB-netterkskort, men mitt kort fungerte med BackTracker på egen partisjon.

Liker å plages med sånt.

Husker alle nettene jeg brukte på å få ISDN opp på Redhat 5. Da jeg fikk det til, fjernet jeg Redhat kort tid etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vell egentlig ikke noen skikkelig gode guider.

Leket meg i min tid med WEP og brukte da Aircrack, ellers er jeg ikke sikker, men mulig Kali linux har noen verktøy du kan bruke for å teste mot WPA / WPA2.

Skrevet

Sist jeg så på det, så hadde Aircrack et verktøy for å cracke TKIP som var under utvikling. Jeg fikk det aldri til å fungere, men fant jo også ut hvordan du kan kjøre et DOS angrep på en slik konfigurasjon. CCMP blir nok en del verre da du er nødt til å bruke rainbowtables osv. AES(CCMP) er såvidt jeg vet ikke knekt og dermed sikker. WEP er jo selvsagt en lek å cracke.

http://www.aircrack-ng.org/doku.php#documentation

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...