Gå til innhold

Apple Id for barn


allak

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å skal lage en Apple ID for mine to gutter som skal delta i familiedeling smile.png

Jeg har eget domene slik at jeg ønsker at barna mine kan bruke dette domene navnet som apple-id, ettersom Dette også mest sannsynlig blir deres epostadresse smile.png .

Epostadr/apple id blir: "[email protected]"

Når jeg forsøker å opprette Apple id for barn via familiedeling i icloud på macen, virker det som om at jeg kun får lov å opprette en "@icloud" adresse..... Videre har jeg lest at en ikke kan skifte epostadresse tilknyttet apple id som slutter på @icloud.com

Finnes det noen måte å lage en Apple id til mine mindreårige barn men vårt "familie-domene"?

Alternativet er å lyve på alder ved å lage en "ordinær" apple id, men fødseldato får en vel ikke redigert senere, men hvor viktig er det at alder er riktig?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hei,

 

Driver å skal lage en Apple ID for mine to gutter som skal delta i familiedeling smile.png

 

Jeg har eget domene slik at jeg ønsker at barna mine kan bruke dette domene navnet som apple-id, ettersom Dette også mest sannsynlig blir deres epostadresse smile.png .

 

Epostadr/apple id blir: "[email protected]"

 

Når jeg forsøker å opprette Apple id for barn via familiedeling i icloud på macen, virker det som om at jeg kun får lov å opprette en "@icloud" adresse..... Videre har jeg lest at en ikke kan skifte epostadresse tilknyttet apple id som slutter på @icloud.com

 

Finnes det noen måte å lage en Apple id til mine mindreårige barn men vårt "familie-domene"?

 

Alternativet er å lyve på alder ved å lage en "ordinær" apple id, men fødseldato får en vel ikke redigert senere, men hvor viktig er det at alder er riktig?

 

 

 

Man kan vel opprette id på enhver epost adresse, og de fleste lyver på alderen for barna sine.

 

https://appleid.apple.com/no/

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar!

 

Takk for fremgangsmåte for å lage en Apple Id uten betalingskort. Jeg hadde uansett planer om å benytte meg av muligheten ved familiedeling slik at hver gang de skal laste ned noe, enten det koster noe eller ikke, får jeg spørsmål om dette på min enhet og må enten godkjenne eller avslå( Ask to Buy). Altså at alt er koblet til mitt bankkort.

 

Kan en «skru på» denne funksjonen(Ask to Buy) om jeg oppretter en apple id hvor jeg lyver på alderen, altså er dette mulig å definere på apple id med brukere over 18 år? Om dette fortsatt går vil nok dette være det beste alternativet.

 

Jeg ønsker å opprette apple id i «familie domenes navn» ettersom dette mest sannsynlig vil være deres epost adresse i mange år fremover, og om de på sikt vil knytte apple id sin til en annen epostadresse skal jo dette gå, så sant apple id ikke slutter med icloud.com. Men hvilken konsekvenser har det i det langsiktige løp at jeg nå oppretter apple id med feil fødselsår? Altså når de for eksempel er 40, vil de i følge apple id registreringen være 58 osv….. Har dette noe praktisk betydning?

Endret av Nikon D600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...