Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker en venninne, hvordan gå frem?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en venninne jeg liker. Vi er bare venner og jeg er litt usikker på om hun bare ser på meg som en venn eller om det kunne blitt noe mer. Hvordan bør jeg gå frem? Hun er nylig singel og jeg vil helst ikke gjøre ting kleint så vil trå litt varsomt.

 

Bør jeg bare si det rett ut eller heller hinte med kroppspråk ol?

 

Vi har hatt en flørt tidligere, men da passet tidspunktet dårlig og vi ble enige om å være venner. Det gjør ting ekstra soessielt

 

Anonymous poster hash: 81008...937

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr ihvertfall at hun er tiltrukket av meg til en viss grad. Men hun fikk litt kalde føtter når ting begynte å bli seriøst. Hun var ikke klar for å forplikte seg og derfor tok hun avstand. Ifølge henne selv så mente hun at vi kunne hatt noe sammen, at hun var tiltrukket av meg og at vi hadde det veldig bra sammen. Men at hun trengte tid til å komme seg over forrige forhold og siden jeg allerede var klar for å gå inn et forhold og hun ikke, mente hun det var best og avslutte og heller treffes senere.

 

Jeg vet ikke om det var en innpakket avvisning eller om hun faktisk mente det hun sa, men nå har vi ihvertfall gjenopptatt kontakten. Vi har ikke noe på gang nå og oppfører oss mer eller mindre som venner, jeg aner ikke hva hun tenker og føler hun sender litt miksede signaler. Derfor kvier jeg meg litt for å plutselig dra det opp å si at jeg vil prøve igjen, spessielt mtp at vi kun har møttes 2-3 ganger de siste månedene. Nå vil hun ha meg med på ting hele tiden, men for alt jeg vet er det bare vennskapelig.



Anonymous poster hash: 81008...937
Lenke til kommentar

Hun virker usikker på meg også så det kan stemme. Får prøve på det. Hun har ikke noe imot fysisk kontakt, vi har tidligere hatt sex flere ganger. Det var når det ble følelser at hun ville roe ned.

 

Vi har vært sammen endel de siste dagene, føler egentlig ikke at hun tar noe som helst initiativ utover vennskap, virker nesten som hun er redd for å sende feil signaler. Våkna opp hos henne etter en fuktig bykveld og ting var egentlig bare små kleint når vi våkna, tenker at hvis hun hadde vært intr. så hadde hun vist det når jeg gjør meg såpass tilgjengelig. Greit nok at hun er sjenert og forsiktig, men hvis det hadde vært interesse burde jeg vel fått noe merkbar respons?

 

Føler egentlig ikke at ting går noen vei, klarer ikke ta skikkelig initiativ som ikke kan missforstås, og å sende små hint får jeg veldig blanda respons på, skal jeg bare stille henne et ultimatum og glemme henne hvis jeg får negativ tilbakemelding?

 

Anonymous poster hash: 81008...937

 

edit: flettet trippelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det jeg også tenker. Pr dags dato er hun min beste venn og jeg verdsetter vennskapet veldig høyt, men jeg klarer ikke holde det platonisk. Har ikke store omgangskretsen lenger så blir fort litt ensomt men..

 

Hvordan bør jeg gå frem? Er veldig dårlig i slike situasjoner. Har skjedd en gang før og da tok jeg til takke med å være venner. Var jo en fin erfaring og jeg fikk jo sex og nærhet, men det ble jo sjalusi uten like, orker egentlig ikke gå gjennom det igjen selv om denne jenta ikke akk knuller rundt

 

Anonymous poster hash: 81008...937

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hastverk er lastverk, sålenge du ikke tyner deg selv psykisk kan dere jo bare være venner helt til hun eventuelt finner ut at hun vil være sammen med deg. Da kan du flørte med andre på si, og du kan vise henne hva du er god for :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er dere 16? Kutt ut hinting, tolking, spekulering og fundering. Sett deg ned med ho og prat om det.

 

Det er jo litt av spenningen man... er ikke noe galt i å være forelsket :)

Lenke til kommentar

Jeg kvier meg litt fordi jeg føler meg ganske sikker på å bli avvist. Hun avviste meg jo tidligere, hun sa riktignok at det var pga livssituasjonen hennes, men kan jo hende hun ikke ville såre meg.

 

Bør jeg vente til neste gang vi treffes eller er det ok å ta det over tlf? Regner med at vennskapet ryker så da tenker jeg at det kanskje hadde vært greit å ta det på tlf pga å slippe å være så kleint.

 

Anonymous poster hash: 81008...937

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...