Gå til innhold

Ny latop, så billig som mulig, hva bør jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Min Toshiba fra 2006 er på tur og bli pensjonist, og trenger en ny laptop..

 

Krava er ikke akkurat store, surfer mest, litt CS 1.6 blir det men noe svært gaming spekter driver jeg ikke akkurat med..

 

Nå driver nå faktisk den gamle Toshibaen min både CS 1.6, flight simulator, battlefield osv, så tviler på at en 2500kr laptop gjør det noe dårligere..

 

Hva kan du anbefale meg av laptop? 2-4k (4k+ om nødvendig) klassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kostet PCen fra Toshiba like lite penger? Som regel er maskinene som varer såpass mange år, priset litt høyere for å kunne oppnå god nok konstruksjonskvalitet til å vare i lang tid. Om du kun vil bruke 2000 kroner på en PC, er jeg redd at du vil måtte kjøpe ny bærbar igjen ganske fort, og at det derfor ikke er lønnsomt likevel.

 

Jeg ville minst gått for en Asus til 5000 kroner. Da får du nVIDIA Maxwell-grafikk, nyeste generasjon i5-prosessor, hybriddisk og greit batteri. Samt grei byggekvalitet! :)

 

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:7501723;c:36159

Lenke til kommentar

Bare lurer på om ikke denne er bra mye for pengene ?

 

https://www.komplett.no/asus-x552md-156-hd/824788#!tab:extra

Jeg synes ikke det var noe særlig godt kjøp. Jeg finner riktignok ikke noen billigere maskiner med like god GPU. Men prosessoren er ganske dårlig. Hvis du ikke har noe planer om å utvide spill-utvalget synes jeg heller du skulle prioritere å en i5 prosessor, som f.eks. denne som faktisk har ganske grei kontorytelse hvis en ser bort ifra at den sannsynligvis har ganske treig harddisk. Det ser også ut til at den har matt skjerm som jeg synes er en stor fordel.

 

Jeg synes likevell du skulle høre på hva Agentsoon sier og spandere litt mer penger for å få bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå ble det slik at jeg kjøpte Asus'en fra komplett som jeg linka til.

Er strålende fornøyd, kjører da Flight simulator X, battlefield osv uten problemer faktisk..

 

Men en ting jeg tenker på, den har bare 4gb ram, vil det ha noe for seg og bruke 4-500kr og oppgradere til 8gb, vil jeg merke noe særlig forsjell med en slik oppgradering?

Hvor og hva vil jeg merke forsjell i allefall ?

Pcen kjører Win8.1, har avinstallert alle de tilleggs programma som fulgte med fra Asus og lignende.

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...