Gå til innhold

[Løst] Trenger noe kjappe svar angående Multicom PC.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe en ny PC siden den dritten jeg har ble kjøpt kun for å logge meg på PC'en på kontoret. Har kun hatt Mac siden 2008 og har gradvis gått tilbake til Windows ved kjøp av den nevnte dritten, Nokia Lumia 920/1020, Surface Pro2(solgt). Alt av design crap er solgt.

 

Skal ha en god PC (bærbar), men det er en desktop erstatter. kommer ikke til å bruke batteriet noe særlig, tar den ikke med meg osv... Design bryr meg midt på ryggen.

 

Jeg hater ferdig PC'er der 90 dagers prøvedritt og 30dager faenskap plager vettet av meg. Jeg vil ha en PC der OSet kommer på disk og jeg bestemmer hva som skal inn på maskina. Så valget ble en Multicom PC pga dette og at den kommer med 17" matt skjem(er lei den glossy'e dritten til Apple), kraftig maskinvare etter det jeg kan se med mine latterlige kunnskaper om dette, oppgraderbar, virker som om Multicom har god brukerstøtte og garanti på disse PCene.

 

Multicom Xishan W370S 17.3" Full-HD

 

Jeg liker Win 8.1 og kommer til å gå for norsk versjon hvis ikke det er noen med sinnsyke gode argumenter for å gå for engelsk versjon.

 

Jeg vurderte å gå for en 120GB SSD til OSet, emn jeg avventer med dette. Bruker heller den 240GB interne nå i starten og kanskje oppgraderer til noe større og bedre SSD når behovet dukker opp.

 

Minne, her er spørsmålet. Skal jeg bare holde meg til de 8GB'ene eller skal jeg kjøpe ekstra? 2 ledige slot'er, bør jeg kjøpe 1 eller 2 ekstra? Blir det noe merkbart forskjell?

 

Hva skal PC'en brukes til?

-Vanlig surfing

-Se HD filmer

-nedlastning

-redigere HD filmer fra action cam (ikke noe kompliserte greier)

-blir ikke å bruke den til gaming, ikke engang Tetris.

 

Som nevnt, dette er en stasjonær erstatter. Kommer til å flytte den fra stua til kjøkkenet, fra kjøkkenet til hobbyrommet. Kommer ikke til å forlate husets fire vegger.

 

Valget mitt er denne Multicom PC'en om ikke noen med gode PC kunnskaper anbefaler noe bedre for pengene.

 

Takker for hjelpen....

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på de arbeidsstasjonene, men det virker som om man får mere for pengene ved å velge gamer PC'ene. Er ikke interessert i snurredisk.

 

Har 15,6" i dag, grei størrelse å ha på fanget når man sitter i sofaen men blir litt lite når man skal ha den på et bord. Når jeg først kjøper en desktop erstatter så kommer jeg til å gå for 17,3". Hadde en 20" mid 2007 iMac og en late 2012 iMac med 21,5" skjerm. I sofaen kan jeg heller bruke Galaxy Noten jeg har fått på jobben eller iPad'en til dama.

 

Takker for tipsene, men holder meg til 17,3" :p

 

Hva med minne? Bør jeg gå for fullt hus(24GB) nå med det samme eller skal jeg bare spare de pengene?

 

 

Vet det er mulig å avinstallere de programmene, men det er lettere å ikke ha de fra starten av. Måtte ta en fornying av PCen i dag og da dukket Norton shit-greia opp igjen, offive pakke jeg ikke vil ha og mye annet tull. Skulle egentlig klare meg til godt over nyåret med denne møkka jeg bruker nå og mulignes vente til Win 10 kommer. Men etter maskinen slo seg vrang så fisker jeg heller opp kredittkortet nå :D Får kjøpe Win 10 når de værste bugs er retter opp.

 

Jeg har holdt meg til PC'er til rundt 10K, iMac'ene kostet det og nå vil jeg ha noe kraftigere og bedre til samme pris.

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

Holder med 8 GB til å begynne med, er ikke verre en å kjøpe ekstra å sette i selv :)

 

Det samme gjelder større SSD osv :)

 

 

 

Sitter på en litt eldre ASUS 16" her, og jeg har byttet ut ram til større og raskere, HDD til SSD (250GB) og oppgradert nettverkskortet.

 

Eneste som er igjen som jeg IKKE får oppgradert er Skjerm, CPU og GPU :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...