Gå til innhold

ATi Radeon problem


Spiff

Anbefalte innlegg

har nettopp fått et R8500 (ATi) og etter jeg satte det i pc'n har den hengt seg i hvert eneste spill

+ 3dmark 2001

 

Først instalerte jeg driverene som fulgte med og satte i gang med alt som var verdig nok til å teste kortet, adde ikke tolmodighet til å laste ned de nyeste driverene. Kortet taklet grafikken i alle spill jeg har +3dmark uten å hakke, men plutselig henger pc'n seg. Jeg hører fremdeles lyden fra spillene, men bildet låser seg helt og den ENESTE knappen som funker på hele pc'n er resetknappen og den henger seg ikke på de samme stedene og samme tid hver gang jeg prøver på nytt i spillene og 3dmark.

Prøvd å oppdatere drivere (har dx8.1 seff) og prøvd med andre OS (win 2000 og 98) men pc'n ender i galgen hver gang.

 

For de som ikke har skjønt det: jeg trenger hjelp...

noen som har det samme problemet?

 

Har:

ASUS a7m 266

Athlon xp 1600

256ddr

Cre. Sb.Live

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2002-02-20 21:38 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2002-02-20 22:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei spiff

 

hadde de samme problemene selv, hengte seg i spill o.l.

så jeg sendte kortet inn hvor jeg hadde kjøpt det, slik at multicom skulle ta en feiltest. enda har jeg ikke hørt noe, men det kommer vel snart.

 

hvor kjøpte du kortet?

 

kortet ditt er sannsynligvis meget varmt, sikkert på noen bestemte steder. du får vel ikke noen vannrette (horisontale?) striperflimmer på skjermen etter noen minutter.

Lenke til kommentar

Høres ut som kortet ditt blir for varmt, kjør med åpent kabinett en stund, som Deejphant sa..

Prøv også sette kabinettet ditt nær et sted der det er litt kald gjennom trekk. Eller prøv med enn annen vifte på skjermkortet, f.eks en Blue ord fra Microplex..den funker noe jævlig..Okay nok reklame..håper du får det til å funke.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 13:42, Kakemonsteret skrev:


kortet ditt er sannsynligvis meget varmt, sikkert på noen bestemte steder. du får vel ikke noen vannrette (horisontale?) striperflimmer på skjermen etter noen minutter.




 

Jo, det har hendt noen ganger (ene "halvdel" av skjermen låser seg på en måte, mens andre halvpart går)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...