Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ekstra strøm til USB-kontakt?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Surface pro 3 som jeg hadde tenkt å koble en ekstern dvdspiller/brenner til, men så viser det seg jo at USB-kontakten på Surfacen ikke gir nok strøm til den brenneren. Hvordan får man gjort noe med det?

 

Jeg har tenkt et par forslag: Få meg en powerbank (USB) og en splitta USB-kabel som jeg setter "strøm-usb'en" inn i powerbanken og den andre usb'en inn i surfacen. Kommer dette til å gå? Og i så fall så lurer jeg hvor jeg får en sånn usb-kabel (jeg har ikke funnet det enda!!)???? (hadde jeg vært litt lur hadde jeg kjøpt dvd-spiller som det fulgte med en sånn kabel, men det gjorde jeg altså ikke...).

Neste forslag er vel å kjøpe dockingstasjonen, men det blir litt tungvint synes jeg (men "må" nok ha den dockinga snart uansett da).

 

(er kanskje feil sted og poste denne..?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en USB hub med strøminngang på.

 

Har også sett løsninger der du har en Y kabel der du kobler to USB inn i pc og en inn i DVD spiller. Den ene kabelen henter da kun strøm og den andre drar strøm+data. Mange eksterne harddisker gjorde dette da det var nytt på markedet.

Takk for svar. Er ikke noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik Y-kabel....?

Lenke til kommentar

 

Kjøp en USB hub med strøminngang på.

 

Har også sett løsninger der du har en Y kabel der du kobler to USB inn i pc og en inn i DVD spiller. Den ene kabelen henter da kun strøm og den andre drar strøm+data. Mange eksterne harddisker gjorde dette da det var nytt på markedet.

Takk for svar. Er ikke noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik Y-kabel....?

 

...og nå skjønte jeg fullt ut det med usb-hub'en også.... Billigere og enklere løsning ja. Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...