Gå til innhold

Optisk prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kommer an på...

denne prosessoren kan danke ut alt av markedet...

og dessuten er det lenge til en 3200+ nærmer seg nivået til denne...

men lar den seg klokke?

Jeg tror ikke du kan få den til å gå raskere enn lysets hastighet :yes:

Jeg tror ikke jeg ville brydd meg om klokke den, alt annet ville vel blitt flaskehals i forhold til den farten en slik CPU har...

Skrevet
hvem har sagt at det er hindringen???

Når jeg tenker igjennom det har du rett. Dagens PCer som bruker elektroner er ikke begrenset av hastigheten deres, selv om det nok kan bli det en gang.

Skrevet

Hastigheten fra ett punkt til et annet i den prosessoren er vel med lysets hastighet, men jeg vil anta at de bruker digitalteknikk fortsatt, slik at lys= 1 og ikke lys =0

Det vil da være frekvensen lyset slår seg av og på med som vil angi hastigheten.

Men dette er egentlig bare spekulasjoner, men tenker man litt er vel dette eneste løsning. Fordel med optisk er vel at "lederne" ikke forstyrrer hverandr.

Jeg fikk lyst på en slik, men den koster vel mere enn det e nvanlig person vil klare å oppnå. :grine:

Skrevet

Hvis man kunne (flyge) fortere enn lysets hastighet ville tia ha stått stille...

eller (flyge) akkurat like fort som lyset, står tia i ro...

fortere enn lyset ville tia ha snudd å gådd feil vei....

Tenk dere selv... det e mulig i teorien...

:ide:

skjønte dere det??

tbend

Skrevet
Hvis den er 100 ganger raskere enn dagens prossesorer snakker vi om en hastighet på ca. 2700 GHZ

Da blir det vel ikke lenger noe spørsmål om hurtighet, alt vil skje med en gang.

Hastighet er vel ikke bare i Hz, se på AMD, kjører jo med lav Hz i forhold til ytelsen, kan jo også hende den regner ut 256 operasjoner per klokke, er jo 256 lasere der *grin*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...