Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL linjelengden problem (nextgentel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Någon som har erfarenhet med ADSL när det är "linjelengd" problem. Avståndet från bopel til telefonsentral är i mitt fall 5700. Det är 700 meter för långt, då nextgentel leverar upp till 5000 meter. Någon som har samma problem, men använder sig av nextgentel idag? Fungerar det bra eller har ni stora problem med det på grund av avståndet? Grunden till att jag frågar, är om jag skall värdera att prova eller inte. Vill gärna ha input på detta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de sier du kan få det skal det være null problem. Enten når signalet fram, eller så gjør det ikke.

Jeg er/var langt unna... Jeg har en solid 900kbps linje...

Skrevet

Om de skulle gå med på å levere ADSL til deg kan du neppe få noe særlig høy hastighet. Dette vil i aller høyeste grad være avhengig av kobberkvaliteten som telefonlinjen din har. En grei tommelfingerregel (så vidt jeg har forstått det) er at linjer med kobber over 0,6 mm egner seg til høye hastigheter innenfor spesifisert avstand på under 3000 meter. Har du 0,4 mm kobber og er 3000 meter fra sentralen er vel maks hastighet å håpe på 1 Mbit. Du er nesten dobbelt så langt unna. Er du villig til å risikere å måtte betale prisen for en linje som kunne gitt deg 1 Mbit, men hvor du bare får halvparten eller mindre .... ;-)

Skrevet
Er du villig til å risikere å måtte betale prisen for en linje som kunne gitt deg 1 Mbit, men hvor du bare får halvparten eller mindre .... ;-)

Når alternativet er 64kb (128kb) ISDN eller 56kb dial-up til ågerpriser er svaret på spørsmålet ditt nokså åpenbart... :!:

Skrevet

He he.. sant det. :-) Mitt svar var mest tenkt til ADSL isolert sett.. ser du det i lys av alternativene så vil selvfølgelig en strupet ADSL linje bringe langt mer glede i hans hjem enn ett modem kan klare..

Skrevet

Jeg har Nextgentel med altfor lang linjelengde. Maks hastighet er 351 kbps (opp og ned). Bortsett fra lavere hastighet virker alt fint. :)

Telenor nektet å levere ADSL (Jeg fikk bestilt, og tilsendt gjør det selv pakke, men den dagen jeg skulle koples til fikk jeg beskjed om å pakke alt sammen ned og sende det tilbake til Telenor.) :gretten:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...