Gå til innhold

har Geforce3 ti200, vil oppgradere.. råd?


GRendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='Tjohei' date='29/10/2003 : 13:13'] Mitt råd er å enten kjøpe 9800np, eller la vær! Det kortet er ikke så mye dårligere enn kort i den prisklassen i dag. [/quote]
[url="http://www.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-11.html#unreal_tournament_2003"]Her[/url] kan du se at Radeon 9800 ikke er like konge som alle vil ha det til. 9700 PRO er et mye bedre kjøp enn 9800 np. np ligger et sted i mellom 9700 og 9700 pro.... synn de han ikke testa NP. :grine:

NP er bare tull å kjøpe.... sløsing av penger........ i alle fall 9800 np...... (bare etter min erfaring)
Lenke til kommentar
har en p4 1,8 GHZ med 384 SD-ram 40 GB harddisk.

Det er ikke noe vits med et kjempedyrt "kongen-på-haugen" grafikkort til den maskinen. Du vil uansett ikke kunne utnytte kortets hastighet, så med mindre du skal bytte ut maskin innen så lang tid, vil jeg anbefale deg å se etter et kort basert på ATI Radeon 9600. De finnes i en pro og en non-PRO versjon. Du bør imidlertid sjekke manualen for hovedkortet og forsikre deg om at det er kompatibelt med AGP 4X. (Ut fra konfigurasjoenen din vil jeg tro at du har AGP 4x eller 8x, men sjekk for sikkerhets skyld). Disse nye kortene er AGP 8x og kan bare settes på hovedkort med AGP 4x eller 8x.

Dersom hovedkortet har AGP 2x, bør du lete etter et ok GeForce 4200TI eller liknende.

Lenke til kommentar
Mitt råd er å enten kjøpe 9800np, eller la vær! Det kortet er ikke så mye dårligere enn kort i den prisklassen i dag.

Her kan du se at Radeon 9800 ikke er like konge som alle vil ha det til. 9700 PRO er et mye bedre kjøp enn 9800 np. np ligger et sted i mellom 9700 og 9700 pro.... synn de han ikke testa NP. :grine:

 

NP er bare tull å kjøpe.... sløsing av penger........ i alle fall 9800 np...... (bare etter min erfaring)

Hva med å legge ved en link som faktisk viser ytelsen på 9800np til å backe opp med? :roll:

 

Titt på denne her hos Anandtech. 9800np er ikke så tull som du vil ha det til. Dessuten er 9700pro nesten klin umulig å få tak i. I hvertfall ny.

 

Ellers er jeg enig i at en 9600pro/xt hadde passet bra til den maskinen. Når Doom3 og HL2 kommer, må du nok oppgradere uansett ;) men hvis du kjøpte et 9800np idag behøver du ikke oppgradere det på en god stund. Med et 9600pro kan det være du oppgraderer det også etter ikke så lang tid. Spørsmålet er om du vil gjøre det til en langtidsinvestering eller ikke.

Lenke til kommentar

vel.... det var da som bare..... *grin*

 

viste ikke at radeon 9700 pro var så vanskelig å få tak i.... da er jeg enig! ;)

 

grunnen til at jeg sa det var fordi jeg viste at radeon 9700 pro yter bedre enn 9800 np og VAR billigere.... men siden man ikke får tak i det korte så var det egentlig litt dumt å anbefale noe man ikke får tak i lenger.....

 

så da beklager jeg!!!!

 

men fortsatt viser bare den testen at 9700 og 9800 PRO er ganseke like, det var det som var poenget. ikke at np ligger langt bak.......

 

men fin fin side du viste frem til.....

 

(hmmm må se om det faktisk er noen som selger 9700 pro!)

Lenke til kommentar
(hmmm må se om det faktisk er noen som selger 9700 pro!)

Hehe. Jeg fikk faktisk bestilt et fra databutikken i forrige uke, men det var et ukestilbud, og den er allerede satt opp som mangelvare igjen. Den skulle være på vei i posten nå. Er i grunn glad for at jeg abonnerer på nyhetsbrevet deres. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...