Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe domene uten webhotell?


Anbefalte innlegg

Selv om emnet har blitt tatt opp før i en eldre post, føler jeg at et spenn på 11 år ikke er en god referansekilde.

Jeg har tenkt å kjøpe et domene på vegne av et idrettslag jeg er med i, og prøver å finne det beste tilbudet uten leie av webhotel.

Jeg eier en server (Synology DiskStation‎) som jeg tenke jeg skulle bruke istedet for å leie unødvendig webhotel, men det var lettere sagt enn gjort.
Jeg sliter med å finne en side som oppfyller mine ønsker, og tenkte da like godt et innlegg her kunne hjelpe, slik som i 2003.

PS! Helst foreslå den rimeligste tilbyderen :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv fornøyd med Namecheap.com. Har over tid flyttet domener vekk fra GoDaddy og 1&1 til Namecheap.

 

Hvis du har dynamisk IP, husk at du må ha programvare som oppdaterer DNS-konfigurasjonen ofte. Dette er noe nye rutere kan settes opp til å holde oppdatert automatisk. Hvis ikke kan kanskje serveren gjøre dette i stedet.

 

Et alternativ til å kjøpe domene kan være å bruke en tjeneste som DynDNS, som jeg har brukt i noen år. Var gratis i hvert fall før, og vet ikke helt om de fortsatt har gratistjenester. Likevel finnes det garantert lignende tjenester som både er billige og t.o.m. gratis. Prøv å søke på Google etter noe som "free dynamic dns" og pass på at tjenesten også er til profesjonelt bruk og ikke bare leketøy.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...