Gå til innhold

Bli admin på skole laptop


Anbefalte innlegg

Hvordan kan man overskrive administrator rettigheter på en skole PC? Det ser utt som at hele brukersystemet styres via en server. Det jeg prøver er å installere Java, men det krever administrator pålogging/rettigheter.
PC-en jeg prøver å gjøre dette på er en laptop med Windows 7 Enterprise 64-bit som jeg har fått av skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

ja, og da blir også du satt som administrator når du får maskinen, men frem til da er maskinen faktisk skolens eiendom, på lik linje som med bøkene du får utdelt hvert år. Hvis det plager deg så mye får du gjøre som alle oss andre, ha en egen privatmaskin hvor du kan legge inn alt du selv måtte ønske :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er ikke rakettforskning å finne svar på det han spør om, men det er faktisk en del av diskusjons retningslinjer på å ikke dele denne informasjonen til elever. Og som tidligere it administrator på skolen vet jeg selv hvor kjipt det er med alt ekstra arbeidet som blir generert fordi en eller annen (unnskyld uttrykket, det er ikke myntet på noen av dere!) tosk går forbi sperringene, og skulle bare et eller annet... Men som jeg sa, kan du ikke godta lånevilkårene du må skrive under for å få låne maskinen, kjøp deg en selv for egne penger og gjør akkurat hva du vil med den!

Lenke til kommentar

Dere drar ting ut av perspektiv. Jeg blir inspirert når skoleungdom prøver å finne ut av ting som dette.

 

Mens pessimismen deres bidrar ikke til noen ting.

 

Min mening er at dersom dere synes det han ønsker å gjøre er feil så burde dere bare la være å delta i tråden. Eventuelt gi en vennlig "heads up" hvor dere sier at det er ikke sikkert skolen tillater dette.

Dere må huske at dere er verken foreldre til denne karen eller politi. Noe av det fantastiske med internett er at man kan utforske slike ting som dette, vær snill å spar oss for moraliteten deres.

Jeg hadde forstått det dersom han hadde lyst til å stjele naboens bil og lurte på hvordan han kunne tyvstarte den, men slik er det da ikke....

Lenke til kommentar

 

Men herre min skaper da...

 

Når ble diskusjon.no ett sted for moralprekener.

Waremanu vet da at det ikke er tillatt å gjøre det han spør om... Men han vil gjøre det likevel.

 

Kan dere ikke holde dere on topic? Dersom dere ikke vet hvordan han kan gjøre dette så kan dere jo bare la være å svare? Ingen liker moral fags. Det er akkurat som å lese kommentarfeltet på itavisen.no når det blir postet en artikkel om piracy bøter....

 

La fyren få kose seg litt da. Det er ikke snakk om at han prøver å være kriminell.

Er ikke snakk om å være "moral fag". Han har skrevet under en kontrakt.

Basta.

 

Haha. Og hva synes du en moral fag er da? For akkurat der var du det perfekte eksempel.

Lenke til kommentar

For å si det på en veldig lett og enkel måte.

Prøv å sette deg selv som administrator, få problemer med pc-en og gå til de it-ansvarlige.

Den pc-en som er utdelt, blir like fort inndratt som den ble lånt ut.

Det er ikke min utdanning det går utover om man trenger pc.

 

De aller fleste videregående skoler, har samme kontrakt som sier at pc-en er lånt ut, og at det ikke er lov til å installere egne programmer, fremt det ikke er nødvendig for elevens læring.

 

Så, spar oss som har vært borti dette før, med å oppfordre til kontraktsbrudd.

Lenke til kommentar

Ok. Snu litt på fjøla. Hva om fyren bare lurer på hvordan det gjøres fordi han ønsker å lære mer om datasikkerhet? Men han har ikke tenkt å gjennomføre det.

 

Sånne som deg ødelegger alt som gjør et forum gøy. Well done :)

 

Uansett så er det ikke din jobb å bestemme hvem som skal ha hvilken informasjon/kunnskap... Heldigvis, fordi da hadde ingen kunnet noe ;)

 

Du bidrar ihvertfall til en diskusjon om et annet tema, så det er jo ikke bare negativt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...