Gå til innhold

Tastaturproblemer på HP laptop

Gouldfan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med en hendelse jeg får på tastaturet stadig vekk, jeg bruker touch metoden som jeg lærte på Handel og Kontor engang i tiden, men dette gjør av og til at jeg slår på en slags hurtigtastfunksjon som jeg ikke får av annet enn å restarte maskinen. Det som skjer er at jeg får snarveier på bokstavtastene, trykker jeg en bokstavtast så åpner den nettsider og funksjoner som jeg ikke har bruk for.

Høres dette kjent ut, dvs hurtigtastfunksjoner som gjør teite ting. Hvordan slår jeg det så av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppstår dette problemet på eksternt tastatur, det innebygde tastaturet eller begge deler? Hvis du bare har brukt tastaturet på selve laptopen, har du et eksternt tastatur tilgjengelig slik at du kan teste om det samme skjer der?

Hvis du holder inne f.eks. ctrl eller fn-tasten, vil tastaturet da oppføre seg på samme måten mens du trykker på bokstavtastene? Du kan forsøke kombinasjoner som ctrl+alt, og ctrl+shift også.

De snarveiene du får fram, kan de minne om snarveiene du finner på øverte rad av tastaturet?

Skrevet

Oppstår dette problemet på eksternt tastatur, det innebygde tastaturet eller begge deler? Hvis du bare har brukt tastaturet på selve laptopen, har du et eksternt tastatur tilgjengelig slik at du kan teste om det samme skjer der?

Hvis du holder inne f.eks. ctrl eller fn-tasten, vil tastaturet da oppføre seg på samme måten mens du trykker på bokstavtastene? Du kan forsøke kombinasjoner som ctrl+alt, og ctrl+shift også.

De snarveiene du får fram, kan de minne om snarveiene du finner på øverte rad av tastaturet?

Jeg vet ikke, men data zoomer in og ut, åpner faner og windows for hver bokstav jeg trykker på. Blir borte når jeg restarter. en feil kan være at jeg bruker mye shift taster for stor bokstav pga touch metode. Det skjer ikke når jeg bruker Caps lock. Men forferdelig irriterende.

Skrevet

Er det kun i nettleser at du opplever dette problemet? Eller oppstår det også i andre programer. Kan høres ut som at ctrl-tasten låser seg. Fordi ctrl+t åpner ny fane, ctrl+(+/-) zommer og ctrl+n åpner nytt vindu.

Neste gang det skjer kan du forsøke om det hjelper å trykke inn ctrl-tasten og slippe den igjen. Gjør det på ctrl-tasten på begge sider. Du kan eventuellt starte skjermtastaturet for å se om den viser at ctrl-tasten er trykken inn.

Jeg har tidligere hatt problem med at ctrl-tasten låste seg på en laptop. Husker ikke helt om løsningen var å avinstallere driveren til tastaturet, eller om det var relatert til Dell sin touchpad-programvare som hadde en zoomfunksjon som sannsynligvis baserte seg på å virtuellt trykke inn ctrl-tasten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...