Gå til innhold

Microsoft-sjefen ble beskyldt for kvinnefiendtlig uttalelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler egentlig ikke om å be om lønnsøkning, men i stedet ha tiltro til at systemet vil gi deg riktig lønn underveis, fordi dét er god karma. Det vil komme til deg fordi noen ser at dette er en person jeg kan stole på.

Virker vel mer som Nadellas generelle syn på lønnsøkninger gjør det ikke?

Virker uansett om at det bare er dårlig formulerte svar ingenting å lage oppstyr av.

Lenke til kommentar

Fantastisk hvordan folk på Internett klarer å blåse ting ut av proporsjon.

Jepp.

Godt å se klartenkende individer når man leser artikler om folk som blir helt hysteriske over utsagn som i utgangspunktet faktisk er helt fornuftige. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk hvordan folk på Internett klarer å blåse ting ut av proporsjon.

Jepp.

eneste som er rart er at han ikke bare sa at det var hans generelle syn på lønn og at han ikke ser på lønn basert på kjønn. Dessverre er det blitt populært å tolke alt slik som dette på verst mulig måte.

Lenke til kommentar

Nok en gang har politisk korrekthet blendet journalister totalt. Det er absolutt ikke noe kvinnefientlig i denne uttalelsen, bare uttrykk for en idiotisk holdning overfor alle ansatte.

Uavhengig av dette utspillet har jeg til gode å se noe brukbart fra denne karen. Det ser ut til at MS har gått fra en middels god sjef, til en dårlig, til en ubrukelig. Enkelte er alt for opptatt av å sette sitt merke på alt og omstrukturere fremfor finjusteringer. At han i det hele tatt blander inn overtro er med på å svekke hans tillit. Men dette er da ikke ulikt f.eks. Apple som også har nedgradert fra én overtroisk dårlig leder til en dårligere.

Lenke til kommentar

Holdingen i seg selv er ikke idiotisk, om bedriften faktisk følger opp og passer på at folk som jobber godt heves "av seg selv"; det er bare at jeg ikke tror på det. Forøvrig synes jeg det er å dra det langt å kalle dette overtro, synes du går i fella du beskylder journalistene for, du overtolker og leser utsagnet i verste mening for å score et poeng.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri jobbet i en bedrift som gir lønnsøkning i forhold til innsats f.eks. Det er helt umulig for meg å skjønne hvordan lederne ser meg som ansatt. Så vidt jeg vet blir jeg ikke målt på noe.

Den eneste måten folk har fått lønnsøkning på er å be om det og argumentere for det, eller få en stilling høyere opp i hiearkiet.

Det er i bedriftens interesse å ha folk som gjør mest mulig for minst mulig.. Noen automatisk justering av lønn har jeg ikke hørt om, heller ikke en leder som faktisk ser sine ansatte og innsatsen de gjør.. Skulle ønske jeg kunne hatt en slik leder =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer