Gå til innhold

spørsmål vedr. minne og prossesor


bat.man

Anbefalte innlegg

1. Jeg har 2 x 512 Corsair PC3200, unbuffered non parity. Hva betyr egentlig unbuffered non parity?

Er dette ett bra minne?. Finnes det bedre alternativer?.

 

2. Noen som har forslag på hvor mye jeg kan justere ram-timings på denne typen?.

 

3. Overklokking av P4 2,6C. Hvor mye er det anbefalt å skru opp vcore på P4c prossesorer?. Default

er på 1,525.

 

4. Finnes det ingen muligheter å unlocke multipliern på intelsystem?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I digitalteknikken har man noe som heter paritetsbit sammen med et tall (binært). Denne biten skal være en liten hjelp til å finne ut om det har skjedd feil ved overføring av data (om en 1 har blitt til 0 og vice versa). Hvis det er et oddeparitetsbit vil denne biten være 1 når antall 1'ere i tallet er oddetall. Dersom det er et likeparitetsbit vil biten være 1 når antall 1'ere i det binære tallet er et partall. Hvis for eksempel likeparitetsbiten er 1 men antall 1'ere i det binære tallet er et oddetall, er det en sannsynlighet for at det har skjedd en feil.

 

Odde: 10110010

Like: 11001101

 

Det er med andre ord en en-bits måte å korrigere på, ikke 100% sikkert med bedre enn ingenting. Jeg tror non parity er det samme som non ECC (error correction c?). Det er ganske bra minne du henviser til, men det er sikkert andre som har mer peiling enn meg.

Lenke til kommentar

Ja det er et bra minne, ja det finns bedre. Du anntyder å klokke en 2,6 og da bør du velge 4000 ram brikker, annbefaler da feks Geil ultra PC 4000.

Når det gjelder timingen må du nesten prøve deg frem da dette kan variere fra oppsett til oppsett.

3. ville ikke gå over 1,6. denne cpuèn skal kunne klokkes til et sted mellom 3.2-3,4

4. NEI

Lenke til kommentar

Joa, skjønner dette med PC2100 og videre til PC4000. Men det jeg tenkte på var alternativer til unbuffered non parity. Har hørt at ECC ram ikke er noe bra alternativ, fordi det går ut over ytelsen. Men finnes det noe a la "buffered including parity" eller noe sånt lurt?.

 

Hvor langt kan du sånn ca. klokke før du må skru opp strømmen?. Er det kun Vcore som du trenger å justere?. Forstår det slik at det er når du begynner å tukle med strømmen at temparaturen stiger, men hvis du klokker uten å skru opp strømmen vil det da bli høyere temp.?

 

Hvem forhandler Geil-brikker?. Var på komplott og mpx, men kunne ikke finne de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...