Gå til innhold

Hva 180gxp kan gjøre i et raid oppsett.

CFD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne og Denne disken har jeg satt sammen til Denne disken.

Noen med Noen Raptor disker i raid0 som har noen resultater?

Legg merke til hvor mye raskere den ene IBM disken er. Hvis jeg ville ha valgt 2 like raske 180gxp disker så ville jeg trolig ha passert 85-90mbs read speed.

Accsess tid er desverre ikke så bra pga liten cluster size på raidet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vil noen prioritere det ,men jeg bruker maskinen min til og stå med Gbit Nettverk og serve filer. Dermed har jeg 4arrays (240+320+320+320) som hver står i raid0.

VIl man ha god acsesstid kan man jo velge en mindre cluster size. Måler jeg feks i Sandra viser Sandra 4ms ,men man stoler jo ikke på Sandra. Værre måling skal man se lengere etter.

Fikk den ned i 12.1ms med 2k cluster size. Man kan jo sette opp raidet hvordan man vil

Skrevet
Denne og Denne disken har jeg satt sammen til Denne disken.

Noen med Noen Raptor disker i raid0 som har noen resultater?

Legg merke til hvor mye raskere den ene IBM disken er. Hvis jeg ville ha valgt 2 like raske 180gxp disker så ville jeg trolig ha passert 85-90mbs read speed.

Accsess tid er desverre ikke så bra pga liten cluster size på raidet.

Har 2 raptorer i raid0, gi meg direkte link til programmet så skal jeg teste. Si i fra hvis du vil ha f.eks. Sisoft Sandra-resultater eller noe.

Fant programmet, riktignok 2.7. Random Access time 8,9 sec, Read speed max 97,8 MB/s, min. 30,5MB/s, average 67,7 MB/s.

Skrevet
Fant programmet, riktignok 2.7. Random Access time 8,9 sec, Read speed max 97,8 MB/s, min. 30,5MB/s, average 67,7 MB/s.

Skulle gjerne hatt 1person som hadde hatt dem uten raid. Etter slik som jeg merket det fikk jeg lavere acsess time ved og kjøre dem uten raid. Men 4ms er ganske mye ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...