Gå til innhold

[Løst] Beholde iPhone 6, alternativer? Help


Anbefalte innlegg

Har for første gang kjøpt meg en iPhone for å se "what all the fuzz is about". Jeg forstår egentlig nå hvorfor mange mener iOS er overlegent Android, nettopp fordi det kjører så til de grader mye smoothere enn tidligere Android telefoner jeg har hatt.

 

MEN, nå skal jeg ikke si at iOS er bedre enn ALLE android versjoner. Jeg har stort sett har touchwiz, som er kjent for ikke å være det raskeste og glatteste, det vet jeg.

 

Mitt problem nå er at jeg er veldig i stuss om jeg skal beholde iPhone 6 eller om jeg skal gå tilbake til et langt rimeligere alternativ med android. Det ligger egentlig mye i det at telefonen koster flesk og ikke har ekstrem batteritid for å si det sånn.

 

Jeg er veldig opptatt av at telefonen skal kjøre smooth uten noen former for hickups what so ever og at telefonen har en GOD batteritid. Med god batteritid mener jeg at jeg kan gå en HEL dag men relativt mye bruk og fremdeles ha litt jus igjen på slutten av dagen, helst en 20-25%. Jeg lader uansett telefonen hver kveld, men jeg vil at det skal være mulig med mye bruk at telefonen holder HELE dagen.

 

Jeg er derfor veldig i stuss på om jeg vil beholde min iPhone eller om jeg skal tilbake til Android eller kjøre WP8. Viktigste for meg er som nevnt at telefonen kjører smooth og har god batteritid. Har egentlig ikke funnet så veldig mange alternativer der ute enda, men kanskje det er noen her som kan hjelpe. Setter pris på at du tar deg tid til å lese og hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Jeg ville gått tilbake til android hvis jeg var deg. Faktum er at iPhone 6 er utrolig dyr, på en annen side har den uslåelig flyt og responsivitet. Jeg opplever batteritiden som god, varer ut dagen med en god del bruk.

Lenke til kommentar

Egentlig ingen telefoner i dag har spesielt not god batteri levetid.

Det du kan gjøre er:

Å kjøpe en nexus telefon som har ren android. eller kjøpe en litt større telefon som note 4 (som igjen har touchwiz) MEn du kan få kjøpt et batteri som heter "Zerolemon" Som er et merke som kan levere opptil 10.000mah batterier (for note 3 i allefall) som er 3 ganger levetiden på note 3 sitt orginale batteri.

De gjør telefonen tykkere, men du får igjen mye levetid.

Er bare synd at alle telefoner i dag bruker tiår gamle teknologi på batteriene :/ De har bare gjort den teknologien mindre for å kunne beholde samme mah kapasitet, bare i en mindre form.

Å jeg vil også nevne at det er lurest å gå tilbake til android da iphone 6 har safir glass, som vil bli dyrt som juling å bytte om det knuses.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne lista for å få en pekepinn på hvilke som har litt god batteritid:

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Hvis man bare skal fokusere på batteritid og "smoothness" så er vel den Nokia Lumia modellen på toppen et godt alternativ?

 

Skal du ha en android mobil med veldig godt batteri er det vel Z3 compact et åpenbart valg. om du vil føle at den er like "smooth" som en iPhone er vel et annet spørsmål. jeg har prøvd en, og navigering i menyer og sånn føles hvertfall ganske responsivt ut, merker ikke no lagg der. men Sony sitt skall er fortsatt et stykke unna ekte android, selv om det i det minste er bedre enn TouchWiz. Får håpe det blir flere produsenter som følger etter Motorola som virkelig har skjønt det nå etter samarbeidet med Google (pure android på moto G og Moto X 2014). Evt kan du jo vente og se hva slags batteri nyeste Nexus får, hvis ikke den ryktede størrelsen blir for stor for dine preferanser.

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne lista for å få en pekepinn på hvilke som har litt god batteritid:

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Hvis man bare skal fokusere på batteritid og "smoothness" så er vel den Nokia Lumia modellen på toppen et godt alternativ?

 

Er i utgangspunktet ikke noe stor fan av WP da apputvalget er litt i smaleste laget for min del. Selve menysystemet er helt flott. Har sett til på Moto X 2014, men ser ikke ut til at denne har noe stort bedre batteri enn iPhone 6?

Lenke til kommentar

 

Ta en titt på denne lista for å få en pekepinn på hvilke som har litt god batteritid:

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Hvis man bare skal fokusere på batteritid og "smoothness" så er vel den Nokia Lumia modellen på toppen et godt alternativ?

 

Er i utgangspunktet ikke noe stor fan av WP da apputvalget er litt i smaleste laget for min del. Selve menysystemet er helt flott. Har sett til på Moto X 2014, men ser ikke ut til at denne har noe stort bedre batteri enn iPhone 6?

 

Moto X 2014 har 2300 mah, som er mer enn iphone 6, men det blir uansett epler og bananer da iOS bruker litt mindre strøm enn Android. Antagelig er de ganske like gode her. se her feks:

 

http://www.phonearena.com/reviews/Apple-iPhone-6-vs-Motorola-Moto-X-2014_id3806/page/4

 

mulig Moto X vil få et lite forsprang når den får L-release som visstnok skal gi 30-40% bedre batteri

 

edit; jeg skrev vel heller ikke at Moto X var et eksempel på en mobil med veldig god batteri heller, hvis man leser innlegget mitt en gang til :p

Endret av madmats
Lenke til kommentar

 

 

Ta en titt på denne lista for å få en pekepinn på hvilke som har litt god batteritid:

 

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

 

Hvis man bare skal fokusere på batteritid og "smoothness" så er vel den Nokia Lumia modellen på toppen et godt alternativ?

 

Er i utgangspunktet ikke noe stor fan av WP da apputvalget er litt i smaleste laget for min del. Selve menysystemet er helt flott. Har sett til på Moto X 2014, men ser ikke ut til at denne har noe stort bedre batteri enn iPhone 6?

 

Moto X 2014 har 2300 mah, som er mer enn iphone 6, men det blir uansett epler og bananer da iOS bruker litt mindre strøm enn Android. Antagelig er de ganske like gode her. se her feks:

 

http://www.phonearena.com/reviews/Apple-iPhone-6-vs-Motorola-Moto-X-2014_id3806/page/4

 

mulig Moto X vil få et lite forsprang når den får L-release som visstnok skal gi 30-40% bedre batteri

 

Samtidig så liker jeg veldig godt økosystemet i iOS og er redd jeg ikke finner tilsvarende hos android

Lenke til kommentar

Ah skjønner. Jeg har ikke hatt noe problemer på Note3 selv. Ting gjør det de skal slik det skal gjøres, snakker bra med tvn, chromecasten og pcene, osv osv. Men det blir jo veldig generelt og bredt, og vil jo variere ut fra spesifikt bruk hva man føler er showstopping.

Det er litt der det ligger egentlig. Jeg har aldri vært noen stor apple-fan (egentlig aldri noe stor FAN av noe selskap) men akkurat når det gjelder iOS har de gjort noe riktig etter min mening. Nå skal det sies at pure Android føles ekstremt bra det også, men er vel ingen ren android telefon per dags dato som utmerker seg noe spesielt på andre punkter.

Lenke til kommentar

Jeg er glad i Apple sine produkter, og har nå gått tilbake til iPhone 6 etter et år med LG G2, og Sony Xperia Z2(forøvrig til salgs).

 

Rett ut av boksen er vel Sonyen det beste jeg har prøvd av Android telefoner. Deres Android ga ikke meg intrykket av å være for bloated. Veldig smooth også. Jeg synes imidlertid selve telefonen ble i største laget. G2 har det beste kompromisset av fysisk størrelse, skjermstørrelse og batteritid jeg har prøvd.

 

Sony er virkelig kvalitet da, og Z2 var enorm på batteritid. Skulle jeg gå tilbake til Android tror jeg jeg ville testet Z3 Compact. Har sterke mistanker om at det er en aldeles nydelig sak.

Lenke til kommentar

Jeg er glad i Apple sine produkter, og har nå gått tilbake til iPhone 6 etter et år med LG G2, og Sony Xperia Z2(forøvrig til salgs).

 

Rett ut av boksen er vel Sonyen det beste jeg har prøvd av Android telefoner. Deres Android ga ikke meg intrykket av å være for bloated. Veldig smooth også. Jeg synes imidlertid selve telefonen ble i største laget. G2 har det beste kompromisset av fysisk størrelse, skjermstørrelse og batteritid jeg har prøvd.

 

Sony er virkelig kvalitet da, og Z2 var enorm på batteritid. Skulle jeg gå tilbake til Android tror jeg jeg ville testet Z3 Compact. Har sterke mistanker om at det er en aldeles nydelig sak.

Ser for meg at Z3 compact kan være en god kandidat, men er litt usikker på layouten i enkelte av grunnappene da den ser litt kjedelig og gammeldags ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...