Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer VW Golf 5


Anbefalte innlegg

Hei!
Har en 2008 VW Golf 5 somnhar gått ca 110 000km. Bilen har nylig hatt en service der registerreim og vannpumpe er byttet.

Problemet er av og til når jeg vrir om tenninga så kommer ikke varsellampene på. Jeg hører at klimaanlettet starter, og lyktene framme kommer på, men ingenting skjer i dashbordet. Bilen starter ikke.

Detter skjer ikke hele tiden, 50% av gangene får jeg start. Det virker ikke som om det er noe galt med batteriet, fordi når jeg får start så starter den opp uten problemer.

Hva kan være galt? :<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner litt info om du søker på youtube om hvordan du skifter den men du bør fått tatt en diagnose om det er noe annet gale.

Regner med at det finnes medlemmer av vw klubben i nærheten av der du bor som har software som kan lese ut feilkoder, det er ikke nokk med en enkel odb2 leser som blant annet biltema selger du må ha vw software.

 

Du finner litt info her http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?76600-golf-gti-16v-ignition-barrel-problem.

 

Jeg hjalp en kompis og skifte den på en golf 4 som hadde periodiske elektriske feil og jeg tror men er ikke sikker om golf 5 har samme tenningslås kontakt.

Endret av Maxopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VW har hatt en del trøbbel med tenningslås siden 1980 fordi de setter inn en like dårlig del selv 35 år etterpå.

 

Uansett jump alle "main relays" og spesilet rele 302 eller 406. Hvis du ikke skjønner noe av dette send bilen på verksted.

 

Hvis det er tenningslås er det bare å lirke hardt nok på nøkkel så får du omsider lys i dashbordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...