Gå til innhold

Komplett Winter Gamer vs. ASUS G10AJ-NR004S


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lett litt rundt og har bestemt meg for å kjøpe enten:

ASUS G10AJ-NR004S

eller

Kompletts Komplett Winter Gamer

 

Har har tenkt å bruke den til alt mulig, også spill.

 

Hva mener dere er det beste kjøpet? Skriv gjerne også hva som er fordelene/ulempene med hver av dem. Kan også linke til andre maskiner i samme prisklasse, men ønsker i utgangspunktet synspunktene på disse to.

 

ASUS G10AJ-NR004S:

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/asus-g10aj-nr004s/206426.3012/

 

Komplett Winter Gamer:

https://www.komplett.no/komplett-winter-gamer/10947

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

Jeg hørte med en fyr og han sa:

Altså grunnen til at jeg ikke ville valgt en ferdig pc direkte fra produsent er pga at man ikke "finner" den informasjonen man trenger rundt produktet. Hadde dette vært en som ikke har peiling på pc generelt sett og skulle visst om noe var kompatibelt med oppgradering, så vil det være vanskelig for en som ikke kan pc veldig godt.
Går du for en Komplett Gamer PC så vil han kunne konfigurere slik at pc'en blir som om han skulle ha satt den sammen. Han vet nøyaktig hva han får, gjør ting lettere i forhold til feilsøking (om det skulle være nødvendig), oppgradering o.l.
Bygger han selv derimot, så vil han kunne få enda mer kunnskap om å bygge en pc, og det hjelper enda mer i forhold til feilsøking og oppgradering.
Hvor jeg har samme mening som han så enten komplett pc eller så kan du bygge selv? Hva tror du? :)
Har hatt erfaring fra sånn ferdigprodusert og det er ikke noe jeg best vil anbefale.
Går du som sagt for en Komplett pc går du for noe mer sikkert som sagt over. Eller så kan du bygge selv, noe jeg har gjort og hatt pcen siden 2011, har også bytta litt deler på den, som nå hvor jeg satt i ny cpu/gpu :) Så bygge pc er noe jeg godt ville anbefalt eller en komplett pc!
Verdt og nevne også for: Det som også er mer positivt med en Komplett Gamer PC kontra en produsent pc er at Komplett tar alle sine pc'er inn til dem og reparerer, mens andre må inn til service verksted som er i samarbeid med produsent
BTW: Om du vil bygge selv er det aldri noe problem med veiledning eller hjelp!!!
Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart tatt Komplett sin. Men jeg ville konfigurert den litt. valgt et R4 kabinett som er penere så se på og som er lettere og holde på med.

Jeg ville videre byttet ut strømforsyningen med en Corsair CX600, ville kanskje brukt enda noen kroner her men må stoppe en plass.

Byttet ut prosessoren med en i5-4690K som vil spare deg noen kroner uten at du mister nevneverdig fart.

Hovedkort med et MSI Z97-G43, og til slutt skjermkortet med et R9-285.

det kommer på den nette sum av 9500,- men da har du en maskin som sparker godt fra.

 

Om jeg skulle plukket vilt omkring ville jeg tatt et GTX970 skjermkort, bedre PSU og en SSD disk. men siden du ikke bygger selv får det være til en annen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...