Gå til innhold

[Løst] Nybygg i vinter, kan vannkjøling står avslått i lengre perioder?


Anbefalte innlegg

Hei hei,


Planlegger overgang fra X58 til X99 nå i vinter, og har så lyst på custom-loop vannkjøling. Det er massevis av info på nettet rundt dette, men det er en par ting jeg lurer litt på:

- I følge de artiklene/forumene jeg har lest, så skulle dette gå greit i noen dager, men hva med 4-5 uker? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg jobber i utlandet, og har 4 uker på/4 uker av som rotasjon.

- Har også kikket på et kit som jeg tror/hørt skal være bra:
http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Sett/EK/EK-KIT-X360-Komplett-vannkj%C3%B8ling---Intel--AMD-129393-p0000087529.aspx
Med dette kittet så har jeg CPU og en GPU i boks (må ha litt i tillegg selsagt), men trenger etterhvert en ny loop for GPU i SLi. Hva mer skal til?


Tror det holder med spørsmål i første omgang, kommer sikkert med flere nedover i tråden, takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller beste er å ringe til Digitalimpuls og snakk Haakon. Han hjelper deg når du sier hva du skal ha. Litt hurtigkoplinger vil du nok ha, for raskt bytte av hardware/utvidelse av loop.

 

Mine 2 full vannkjølte maskiner stod avslått 1.5mnd i sommer, mens jeg var på ferie. Ingen poblem det :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det var et lurt tips ja, det skal jeg gjøre, takk skal du ha Nizzen :-)


EDIT: (Leste svaret ditt før du la til den siste setningen din.

Mine 2 full vannkjølte maskiner stod avslått 1.5mnd i sommer, mens jeg var på ferie. Ingen poblem det :)

Det høres veldig betryggende ut, og takker for den erfaringen!
Har sendt avgårde en mail til DigitalImpuls også, har kikket litt i nettbutikken deres, og de har jammen mye snadder-deler. Mye mulig jeg faktisk går inn for et komplett bygg derfra også. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

OPPDATERT:

Har fått svar i fra Haakon hos DigitalImpuls, og han bekrefter det Nizzen skriver, det er ingen problemer med å la det stå i en mnd av gangen! Så det var gode nyheter! Samtidig så satt han sammen en grompakke til meg, og hadde jeg hatt pengene akkurat nå så hadde jeg kjøpt!


- Kabinett:
LD Cooling PC-V7 Black 280/420

- HK:
ASRock X99 OC Formula 2011-3

- CPU:
INTEL Core i7-5820K 3,3GHz LGA2011 15MB

- RAM:

Crucial DDR4 2133 8GB (2X)

- GPU:
MSI GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA (2X)

- PSU:
Fortron AURUM 92+ 1200W

- Blokk til CPU:
EK-Supremacy EVO - Acetal+Nickel

- Blokker til GPU'er:
EK-FC980 GTX - Acetal+Nickel

- Radiatorer:
EK-CoolStream RAD XTC 280 (2x140mm)
EK-CoolStream RAD XTC 420 (3x140mm)

- Pumpe:

EK-D5 PWM Motor

- Tank:
EK-D5 X-RES 140 CSQ - Acetal

- Vifter:
120mm/140mm fra Noiseblocker

- Væske:

Mayhems Pastel Sunset Yellow 1Ltr


Ellers er alt det andre også med, slanger/nipler/fittings osv osv.

Nå kjenner jeg det klør veldig, men det er ingen billig fornøyelse, så må dessverre vente litt. Men håper noen andre får inspirasjon av utstyrslista,
Haakon ved DigitalImpuls kan nå også jeg anbefale etter en meget hyggelig samtale. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...