Gå til innhold

Hjelp med netgear adapter


Anbefalte innlegg

Hei! Fikk nå nettopp installert internett linje fra NextGenTel. 30/5 så strålende fornøyd.

Uansett. Fruen i huset hadde lyst på tv, og siden det ikke er tv motakk i leiligheten vi bor i måtte vi gå for NGT, da disse leverer tv via internett.

Kort fortalt:
Telefonutaket er i gangen, og her må ruter stå. TV'en står i stua. Det er dører osv mellom rommene så å trekke kabel er dessvere ikke mulig.

Har derfor kjøpt meg en Netgear wnce2001. Denne har jeg koblet opp mot det trådløse nettet og putter internett kabel fra tv boksen til Netgear tingen.

Da funker ikke tv. Den klarer ikke å motta/sende informasjon. Prøvde istad med kabel og da funker det strålende.

Noen med litt mer peiling en meg som har noen tips som kan være til hjelp? Nextgentel support er selvsagt ubrukelig og får bare svar at ''vi hjelper ikke med egetkjøpt utstyr.'' Men di kunne bekrefte at det var mange kunder som gjorde det på tilsvarende måte og at det skulle funke kjempe bra. Netgear tingen lover jo også på boksen at ALLE enheter med en ethernet port skal fungere.

Noen litt mer datakyndige enn meg som kan hjelpe til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonutaket er i gangen, og her må ruter stå. TV'en står i stua. Det er dører osv mellom rommene så å trekke kabel er dessvere ikke mulig.

Det er fullt mulig å trekke kabel. Drillen er oppfunnet og du har sikkert strøm i alle rom selv om det er dører..

 

 

 

 

Har derfor kjøpt meg en Netgear wnce2001. Denne har jeg koblet opp mot det trådløse nettet og putter internett kabel fra tv boksen til Netgear tingen.

 

Da funker ikke tv. Den klarer ikke å motta/sende informasjon. Prøvde istad med kabel og da funker det strålende.

Ikke lest bruksanvisningen? Under feilsøk står det: "Sjekk at TV-dekoder er koblet mot port 4 på bredbåndsruteren". Alternativet til kabel er homeplug. Dette er vel fordi det brukes VLAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...