Gå til innhold

- Kyniske hovedmenn utnyttet tenåringer til hasjsalg i Oslo


Kazuo

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2014/09/30/nyheter/hasj/narkotika/vapen/35519913/

 

Er ikke noe tvil at dette er bra politiarbeid, men hvor er fornuften til både politiet og politikere i det her ? alt kunne jo vært unngått og penger spart.

 

Nå er dette et faktum og situasjonen er som den er, og da synes jeg også det er på rett plass at jeg som en veldig kritisk person til politiet bruker denne posten til å uttrykke at politiet har vist en god innsats her, og all ære til dem for å fjerne både våpen og forhåpentligvis hjelpe barna som har vært offer i denne saken grunnet feilslått narkotika politikk.

 

Hvem er skyld i alle de problemene her er hva jeg lurer på om folk innser ? I mine øyne skaper myndigheten indirekte her et problem, som de da bruker sine soldater til å rydde opp i som en slags evig dans, skal man si stopp når man har brukt 10milliarder på denne dansen, 20 ? 30 ? hvor mye ressurser i tollen,politiet, etc skal kastes bort på denne fortapte idiot krigen mot cannabis og narkotika generelt ?

 

Hvor mange kriminal saker skal legges bort, nedprioriteres ? slik at politiet kan danse denne dansen til vi alle ligger i graven ?

 

Man kan aldri stoppe dette, kun noen få ekstremt retarderte mennesker tror fortsatt man kan vinne noe i denne "krigen mot narkotika" og fleste av de holder til i Asia der de dreper mennesker for narkotika kriminalitet.

 

Gi de som er avhengige av et stoff det lovlig, uansett hva, følg de opp, bruk store deler av ressurser som pr idag brukes av politiet og toll etc til det.

 

Da vil man se en så drastisk reduksjon i all type kriminalitet at det vil sjokkere de ignorante, overraske tvilerne, og ikke minst gjøre oss som kjemper for dette glade for endelig å se noe fornuft i sving.

 

Dette handler om medmenneskelighet, thats it.

Man fjerner forbudet mot cannabis

Man avkriminaliser all narkotika

Man mobiliserer et sterkt helsevesen rundt alle som pr idag sliter med narkotika.

 

Man vil se et samfunn som preges av lite overdoser, lite hverdags kriminalitet, mer politi mot kriminalitet som tyveri,innbrudd,vold, ran,trusler,hvitvasking,korrupsjon etc.

 

 

Hvem ønsker ikke dette ? man sparer jo i tillegg en haug skattepenger, som er dine og mine penger.

 

Å framstille eks heroin for et apotek koster rundt 4-6kr pr brukerdose, etterforskere en sak der en narkoman knuste et vindu for å ta en LCD skjerm til sin neste brukerdose ? 6000? om det blir henlagt, og for de som fikk ruten knust ? forsikring selskapet ?

 

6000NOK=1000brukerdoser

 

6000NOK vil da hindre røft regnet 50-60 saker hos politiet der de må rykke ut for å ta bevis som dna osv, anmeldelser fra butikker osv osv.

 

50 saker er røft regnet ca 300000NOK.

 

Nå tar jeg her tall fra løse luften, men vil tror jeg har heller regnet nedover en oppover utifra statistikk jeg har lest om kostnader rundt dette fra div land inkludert Norge tidligere.(Google).

 

Man vet fra all statistikk som finnes om cannabis legalisering at det hjelper fjerne forbudet mot det, det redusere bruk blant unge, det hindrer en stor andel rekruttering til nettopp hardere stoffer, det gjør det mindre "spennende", man fjerner kyniske kriminelle bakmenn som ofrer selv sin bestemor for penger som eks kriminelle som selger heroin,cannabis og alt de kan for å tjene mest mulig penger, man hindrer bandekriger om hasj markedet som man så i København.(Google)

 

Samme har man sett der narkotika er avkriminalisert, det virker, man vet det, statistikken som er fra uavhengige kilder tilsier at det er langt mer effektivt en ren forbudspolitikk.(Google)

 

Ikke minst man frigir en haug ressurser hos politiet som kan settes rett mot storfiskene blant innføring av sterke narkotiske stoffer.

 

Ved å ta nesten bare storfisker, så skjer hva? markedet reduseres naturlig, tilgangen blir naturlig lavere, prisene øker, som igjen hindrer rekruttering.

Og de som faller utenfor blir tatt opp av helsevesenet raskt, ikke etter 5år i rus kjøret.

 

 

 

Peace & Love !!

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kudos til politiet for at de ryddet opp litt, men det er åpenbart for meg at disse ungene har blitt dratt inn i kriminalitet i utgangspunktet på grunn av politikken og politiet selv (som er veldig tilhengere av forbud og kriminalisering). Legaliser og reguler, så hadde ikke disse ungene trengtes å bli "reddet".

 

Det er en tragedie at Narkotika har blitt håndtert på den måten det har blitt. Å bruke psykoaktive stoffer er en medisinsk og biologisk aktivitet, og burde derfor være under jurisdiksjonen til leger og sykehjem, ikke politi og justisvesenet. Politiet burde bare bli involvert først når man begår handlinger som skader andre, ikke "forebyggende" pga at man er en risikofaktor på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kudos til politiet for at de ryddet opp litt, men det er åpenbart for meg at disse ungene har blitt dratt inn i kriminalitet i utgangspunktet på grunn av politikken og politiet selv (som er veldig tilhengere av forbud og kriminalisering). Legaliser og reguler, så hadde ikke disse ungene trengtes å bli "reddet".

 

Det er en tragedie at Narkotika har blitt håndtert på den måten det har blitt. Å bruke psykoaktive stoffer er en medisinsk og biologisk aktivitet, og burde derfor være under jurisdiksjonen til leger og sykehjem, ikke politi og justisvesenet. Politiet burde bare bli involvert først når man begår handlinger som skader andre, ikke "forebyggende" pga at man er en risikofaktor på en eller annen måte.

 

Uten tvil godt jobba av politiet utifra hvordan samfunnet pr idag er.

 

Det at de holder byene rundt i Norge mest mulig trygg ikveld er noe vi alle skal være veldig takknemlig for.

 

Folk her inne tror jo ofte jeg hater politiet pga noen av mine poster, men det er så langt ifra sannheten man kommer, jeg ønsker kun det mest effektive og beste politiet man kan ha.

 

Om kritikken er positivt eller negativ, det er hva man som menneske bygger seg opp på, så det gjelder også en yrkes gruppe om det er politi, leger, vitenskapsmenn osv osv.

 

Når jeg ser DAGLIG politiet forfølge Narkomane, stoppe folk fordi de skiller seg ut og jeg vet de stopper dem pga de skiller seg ut å de dermed mistenkes som brukere av narkotika, det er hva som gjør at jeg misliker dem som yrkes gruppe, å da føler jeg det er viktig å kritisere det.

 

Ressursene kan settes til bedre bruk det vet de fleste oppgående mennesker, en 25åring trenger ikke fortelles gjennom glattcelle og bot at cannabis er "farlig" eller narkotika generelt, at politiet tror dette er jo noe man vil om ikke mange år se tilbake på som tiden der homofile ble jaktet ned av politiet på dasser og utsteder i Oslo.

 

Man vil se på tiden nå som en skammelig tid, og de politifolkene samt politikere som tror/trodde det var riktig burde SKAMME seg for alle mennesker de har skadd med krigen deres mot narkotika.

 

Den var tapt dagen den ble skrevet ned i lov, fakta er fakta.

 

Ved å innføre toleranse og medmenneskelighet, da er det umulig tape <3

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...