Gå til innhold

dimme i forsvaret, kan jeg få skoleplass og studielån?


Slettetkont0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle universiteter og høyskoler har vel fylt opp det som er av skoleplasser, men det kan hende at private skoler go nettstudier har noe ledig. Hvis ikke kan du alltids ta enkeltemner på et universitet, men fristen for dette semesteret er ute. Studielån får du hvis du får en skoleplass, fristen der er ikke før 15. november. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt de skolene du kunne tenke deg å studere ved og høre om det finnes noen ledige studieplasser.

Lenke til kommentar

I tillegg til det de over sier, kan det nevnes at du etter dimisjon har rett til støtte fra NAV fra dag 1 og frem til du kommer deg i jobb / utdanning. Selv vil jeg anbefale deg å forbedre fag, samt jobbe deltid/fulltid et sted frem til neste sommer. Bare husk at inntektsgrensen er 150k-ish og formuegrensen 350k-ish for å få fullt studielån (les stipend) ved studiestart neste høst.

Edit: Det er jo enkelte studier som har oppstart på våren også - disse har også SO-søknad med de andre studiene i april, men kanskje om du kontakter skolen direkte så har de ledige plasser likevel som du kan få. Ikke alltid alt fylles opp.

Endret av joneug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...