Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Access punkt - kraftig router


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i dag en router fra Altibox som dekker omtrent 60 % av huset. For å få dekning de resterende 40 % har jeg funnet frem en eldre netgear wnr2000.

Den virker ikke særlig kraftig og jeg ser etter en ny sak som kan fungere som et access punkt.

 

Er det noen anbefalinger til et access punkt? Ikke mer enn 1.200,-

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linksys WUMC710 Wireless-AC Brigde Wireless-AC Universal Media Connector, Four Gigabit ports, 1300Mbps

 

Er eneste Wireless AC som jeg finner, men har ikke testet den, så kan ikke si hvor bra den er. Ser ut som den er eneste alternativet under 1000 kr.

 

Ut i fra Linksys WUMC710 Wireless-AC Universal Media Connector Reviewed ser det ut som denne støtter kun 5 ghz båndet, det betyr mobiler, konsoller og enkelte mini laptoper ikke vil fungere om de kun er tilkoblet 2.4 ghz båndet på denne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vi har ett hus med 3 etasjer og hjemmesentralen klarer ikke levere trådløst. Var i samme situasjon som deg og vurderte hvilken løsning jeg skulle velge. Lånte meg en Liksys wrt54g og testet litt med denne. Der hjemmesentralen ikke leverte, fikk ikke kontakt i det hele tatt, (Ca 20m strekke gjennom 3 vegger), leverte Linksys'en 9Mbps både opp og ned. Brukte da en vanlig laptop. Slo til og bestilte meg den asus'en til under 1000kr. Skal hente ut ruteren etterpå og skal teste hvilket resultat jeg får da, men dekning i hele huset blir det :)

Lenke til kommentar

Da var ruteren satt opp. Har ikke sett hastigheten under 15Mbps på tidligere nevnte sted. Har streamet fra altibox tv overalt en god stund og det er ingen problemer der. Det kunne jeg ikke tidligere. Veldig fornøyd så langt i alle fall.

 

Oppdatering: Det viste seg at det trådløse kortet i den ene bærbare maskinen var elendig. Byttet dette ut med ett annet fra en annen bærbar maskin. Ligger på mellom 50-60Mbps stort sett. Har ikke sett under 40.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Da var ruteren satt opp. Har ikke sett hastigheten under 15Mbps på tidligere nevnte sted. Har streamet fra altibox tv overalt en god stund og det er ingen problemer der. Det kunne jeg ikke tidligere. Veldig fornøyd så langt i alle fall.

Si meg, er dette den eneste ruteren du bruker nå, dvs du disablet altibox sin?

Lenke til kommentar

Så på samme nett har du 2 routere, det kommer til å bli krøll.

En av de må disable dhcp

 

Er ingen kløpper på å sette opp nettverk og kan godt være det jeg har gjort er feil. Så hvis krøllet kommer så får jeg ta det da det kommer ;) Slik det er nå så fungerer det i alle fall.

Lenke til kommentar

Har ikke skrudd av altibox'en nei, men jeg bruker kun asus'en. Nå er det leieboere som bruker altibox'en og da kjører jeg eget nettverk på Asus'en. Men kommer til å kutte ut altibox'en etterhvert og sette opp en annen ruter til de andre.

 

Heisan, fungerer det godt ennå? Erfaringer så langt?

Lenke til kommentar

 

Har ikke skrudd av altibox'en nei, men jeg bruker kun asus'en. Nå er det leieboere som bruker altibox'en og da kjører jeg eget nettverk på Asus'en. Men kommer til å kutte ut altibox'en etterhvert og sette opp en annen ruter til de andre.

 

Heisan, fungerer det godt ennå? Erfaringer så langt?

 

 

Koblet ut altiboxen da denne bare var til overs egentlig. Justerte litt på antennene og får like god hastighet gjennom de 3 veggene som en meter unna Asus'en. Joda, jeg er strålende fornøyd jeg, ingenting å klage på så langt.

Lenke til kommentar

 

 

Har ikke skrudd av altibox'en nei, men jeg bruker kun asus'en. Nå er det leieboere som bruker altibox'en og da kjører jeg eget nettverk på Asus'en. Men kommer til å kutte ut altibox'en etterhvert og sette opp en annen ruter til de andre.

 

Heisan, fungerer det godt ennå? Erfaringer så langt?

 

 

Koblet ut altiboxen da denne bare var til overs egentlig. Justerte litt på antennene og får like god hastighet gjennom de 3 veggene som en meter unna Asus'en. Joda, jeg er strålende fornøyd jeg, ingenting å klage på så langt.

 

Har du plasssert Linksysen på samme sted som Altibox'en?

Hvordan ivaretar du sikkerheten nå som Altibox'en er disablet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...