Gå til innhold

5000 kcal daglig


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hvor mye du vil gå opp i uken om du forbrenner 2700 kcal i snitt per dag, men spiser 5000 kcal. Har tenkt å prøve dette en kort periode som et forsøk ville bare ha noen beregninger. Vil drive styrketrening ved siden av slik at det blir en ratio av både muskler og fett. Maten vil være variert og dekke proteinbehovet for muskelvekst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen.

 

Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal).

 

Forskjellen derimot er at han sier han kommer til å supplere en massiv økning i mat med en hel del styrke trening og protein beriket mat. Til trådstarter: Gjør du dette med tanke på tung styrke trening, eller lett stryketrening med cardio i tillegg?

 

Gjør du det med tung styrketrening, kan jeg tenke meg en økning 5-10 kg i vekt i løpet av 3-4 måneder. Du vil se litt større ut, være sterkere, og kanskje du har en liten pondus/carb mage. Tenker du lett styrketrening+cardio hver dag kommer du ikke til å legge på deg betydelig, kanskje litt og bli rippet. Carved.

 

Går du for tung styrketrening, husk beskyttelse av håndledd ettersom du øker vekt, ettersom du lett kan få belastningsskader etter 2 måneder med tanke på musklene dine kanskje kommer til å klare vektene, men ikke håndleddet.

Lenke til kommentar

Skal du ha 5000 kalorier om dagen bø

 

Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen.

 

Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal).

 

 

Jeg vil tro de 2700 han mener å forbrenne, er fordelt med 2000-2200 av naturlig forbrenning ettersom hans forbrenning er ganske gøy, og så videre 500 gjennomsnittlig daglig grunnet trening. Uavhengig om hvorvidt de numrene stemmer, så tror jeg du (eller jeg) har misforstått hva han mente. Jeg har dog liten tro på at han mente å forbrenne 2700 gjennomsnittlig daglig på trening alene. Dermed blir overskuddet på 2700 daglig, og ikke 300 kalorier.

Lenke til kommentar

Skal du ha 5000 kalorier om dagen bø

 

Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen.

 

Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal).

 

 

Jeg vil tro de 2700 han mener å forbrenne, er fordelt med 2000-2200 av naturlig forbrenning ettersom hans forbrenning er ganske gøy, og så videre 500 gjennomsnittlig daglig grunnet trening. Uavhengig om hvorvidt de numrene stemmer, så tror jeg du (eller jeg) har misforstått hva han mente. Jeg har dog liten tro på at han mente å forbrenne 2700 gjennomsnittlig daglig på trening alene. Dermed blir overskuddet på 2700 daglig, og ikke 300 kalorier.

Kan bekrefte det toppris sier !

Lenke til kommentar

Ja okay, Toppris. My misunderstanding, sorry.

No problemo.

 

 

Tror helt ærlig ikke jeg makter å få i meg mer. Ligger på rundt 3000 nå og føler meg rimelig kvalm store deler av dagen da det er uvant. 5000 kan jeg klare med smartere kaloritett mat

 

 

Tar du mye i væskeform? Du nevnte i første post at du vil drive med styrketrening, og cardio ble nevnt senere. Er prioriteringen i den rekkefølgen? Kanskje sammenhengende spørsmål: Hvorfor drive med cardio for å redusere dagens overskudd?

Lenke til kommentar

 

Ja okay, Toppris. My misunderstanding, sorry.

No problemo.

 

 

Tror helt ærlig ikke jeg makter å få i meg mer. Ligger på rundt 3000 nå og føler meg rimelig kvalm store deler av dagen da det er uvant. 5000 kan jeg klare med smartere kaloritett mat

 

 

Tar du mye i væskeform? Du nevnte i første post at du vil drive med styrketrening, og cardio ble nevnt senere. Er prioriteringen i den rekkefølgen? Kanskje sammenhengende spørsmål: Hvorfor drive med cardio for å redusere dagens overskudd?

 

Pr.idag nei, men må nok mer av kaloriene ved 5000. Cardion er for å komme i form rett og slett

Lenke til kommentar

Du veier 59, og vil bruke cardio for å komme i form? Dette ga absolutt ingen mening.

 

Jeg anbefaler heller på ingen måte å stupe på med 5000 kalorier daglig ved den vekten. Dette kan legen din umulig ha anbefalt. 5000 kalorier daglig er vel strengt talt ment for de få ledende prosentene innen styrketrening, om jeg ikke tar feil.

 

5000 kalorier daglig ved en vekt på 59, vil du bli feit av.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...