Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke slå seg på...


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en ASUS ROG G75V laptop som jeg kjøpte i mai i fjor (2013) Den fungerte ypperlig helt fram til midten av juli i år, men plutselig en dag da i juli ville den ikke slå seg på, jeg søkte på nettet om troubleshooting prøvde ting som stod der, det fungerte ikke... Jeg lurer på om det er noen her som har peiling på hva som har skjedd, eller andre innspill å komme med.

 

Det som skjer når jeg prøver å slå den på er at lysene lyser i mindre enn ett sekund for så å slå seg av igjen, skjermen lyser ikke opp i det heletatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg mente at laderen faktisk skal bli passe varm som et tegn på at den gjør jobben sin. Men når ladelyset lyser så burde den fungere. Regner med du sikter til ladelys på pc og ikke på lader?

Ladelys på pc ja, laderen har ikke ladelys.. jeg kan la laderen stå i en stund og sjekke om den blir varm slik den skal være da?

Lenke til kommentar

Ok. Jeg mente at laderen faktisk skal bli passe varm som et tegn på at den gjør jobben sin. Men når ladelyset lyser så burde den fungere. Regner med du sikter til ladelys på pc og ikke på lader?

Laderen har stått i siden jeg startet tråden, jeg var borte og kjente på den nå og, nei har ikke blitt noe varmere siden jeg satt den i.. Kan dette bety at den er ødelagt? Kan det i så fall være bare laderen eller noe hardware også?

Lenke til kommentar

Nå har laderen blitt omtrent like varm som hånden min når jeg holder på den, så da er den vel kanskje ikke defekt likevell? Jeg vet ikke

Nei den burde bli så varm at du lett kjenner det.

 

Opplevde akkuratt det samme, problemet var at laderen ikke fungerte skikkelig lenger.

Har du mulighet til og prøve med en annen lader kan det være en grei måte og sjekke om det faktisk er laderen.

Husk at du må sjekke under laptopen hvilke volt, og amper laptopen krever.

Du kan lade opp pc'en uten den står påskrudd med ladere som har lavere amper en laptopen krever, sålenge volt er lik som pc'en vil ha.

Lenke til kommentar

 

Nå har laderen blitt omtrent like varm som hånden min når jeg holder på den, så da er den vel kanskje ikke defekt likevell? Jeg vet ikke

Nei den burde bli så varm at du lett kjenner det.

 

Opplevde akkuratt det samme, problemet var at laderen ikke fungerte skikkelig lenger.

Har du mulighet til og prøve med en annen lader kan det være en grei måte og sjekke om det faktisk er laderen.

Husk at du må sjekke under laptopen hvilke volt, og amper laptopen krever.

Du kan lade opp pc'en uten den står påskrudd med ladere som har lavere amper en laptopen krever, sålenge volt er lik som pc'en vil ha.

 

Jeg prøvde med en annen lader, det lyste på lade indikatoren når jeg plugget i den også... Nå etter att laderen som hører til pc'en har stått i en stund så har den blitt sånn vanlig lader varm..

 

Kan dette tyde på at det er noe galt med selve hardwaren siden laderen fungerer?

Endret av Retardicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...