Gå til innhold

Ny hagle


Hoppsann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

s/s hagler kan være litt vanskelig/uvant å skyte med en o/u hagler. Jeg vil nok anbefale en o/u hagle for en som ikke har skutt en del før. Jeg mener selv at en s/s hagle er penere å se på men kan være vanskeligere å ha med å gjøre.

av kaliber er vel 12/76 det som er mest solgt. men jeg har skutt en del med en 20/76 o/u og den er et bedre valg for meg siden den er mye mer lettskutt med og veier mindre.

Jeg vil videre anbefale deg å titte litt på kammeret.no der er det mange med en enorm kompetanse innen dette feltet.

Lenke til kommentar

s/s hagler kan være litt vanskelig/uvant å skyte med en o/u hagler. Jeg vil nok anbefale en o/u hagle for en som ikke har skutt en del før. Jeg mener selv at en s/s hagle er penere å se på men kan være vanskeligere å ha med å gjøre.

av kaliber er vel 12/76 det som er mest solgt. men jeg har skutt en del med en 20/76 o/u og den er et bedre valg for meg siden den er mye mer lettskutt med og veier mindre.

Jeg vil videre anbefale deg å titte litt på kammeret.no der er det mange med en enorm kompetanse innen dette feltet.

hmm.. Skal prøve litt av begge deler og se hvilken jeg lander på. Anbefaler du noen spesielle merker?

 

Takker for tipset! Slenger ut en tråd på Kammeret.no også :)

Lenke til kommentar

Det er rett og slett utrolig mange forskjellige fabrikanter som produserer hagler. Av de mer kjente er vel Beretta det sikreste valget. Men også en relativ dyr hagle.

Jeg ser at du ser for deg en pris rundt 4500,- og da er det også mange som leverer. Star Baikal er en gammel traver. Ikke av de peneste men den er bygd for å virke langt ute på taigaen i uansett temperatur og langt fra nærmeste børsemaker. Det er i tillegg en del Tyrkiske, Spanske og Amerikanske produsenter som har noe i den prisklassen uten at jeg kan si så mye om dem.

Er det et alternativ å kjøpe brukt?

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

TS. Du får vel ikke kjøpt hagle (til jakt), før du ar tatt Jegerprøven.

Kan melde seg inn i et skytterlag som driver med hagleskyting..

 

Men formålet er tydeligvis jakt. Han får ikke kjøpt jaktkort, uten å ha betalt Jegeravgiftskortet. Og da må han ha tatt Jegerprøven for å få det kortet. Men hvis det er bråhast å kjøpe hagle, så er det jo en løsning med et slikt medlemskap.

 

Editt: Medlemskap har han jo, så da er det vel bare å kjøpe.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...