Gå til innhold

Hjelp, pcen restarter av seg selv..


eckmann

Anbefalte innlegg

Får en feilmelding om at .: windows må starte på nytt fordi tjenesten REMOTE procedure Call (RPC) avsluttet unormalt. Lagre alt arbeid og start på nytt,, deretter telelr den ned fra 59 sek. Avslutningen ble startet av NT myndighet/system

 

Vet ikke hvilket hovedkort det er da det er en ferdig Packard Bell pc, men den har 256mb ram og en P4 1,7 Ghz prosessor. Mer vet jeg ikke.

 

Hva kan være galt?

 

Vet ikke om det har blitt tatt opp før, men rekker ikke å søke rundt på forumet.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eckmann: Last ned aida32, med det programmet kan du finne ut nesten alt du har av komponenter i pc'en din, last ned "Enterprise System Information" .

Du har og letter tilgang til sider hvor du kan oppdatere driverne via aida32.

 

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Tusen takk for raske svar, er ikke sikker på om det har hjulpet enda, men det virker slik. :woot:

 

Edit: Det virker :D

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Om du synes det er irriterende med den restart saken som popper opp hele tiden, kan du gjøre følgende når den kommer opp.

Velg [start]...[kjør]... skriv <shutdown -a> [ok]

Dette vil bare avbryte shutdown sekvensen, men stort sett har viruset allerede gjort nok til at du ikke får gjort så mye uten å restarte. En firewall vil stoppe angrepene.

-Chief-
Lenke til kommentar

Regner med at du har internet tilknytning på den maskinen du har.

 

Det er nok å ha tilknytning til nettet. Viruset kommer så og si med en gang. Jeg var ganske overrasket første gangen jeg så viruset i aksjon. En kamerat av meg reinstallerte windows (format og det hele), og etter at han koblet til nettet, fikk han viruset et par minutter etter.

 

Har du en firewall i mellom, stopper disse som regel angrepet.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Virus kan ligge på hdd selv om du har formatert den.. Vet ikke om det aktuelle viruset det var snakk om kan det.. Tror det legger seg i bios eller noe slikt.. Har vært borti et virus jeg ikke kunne finne, eller slette med formatering.. men det forsvant da jeg resatt bios..

Lenke til kommentar

Ok, alt virker nå som det skal og jeg har bare et siste spm. kanskje litt off-topic, men allikevel:

 

Er det noen mulighet for at jeg kan sperre for at man legger nye programmer uten at administrator gjør det, og låse innstillingene?

 

Begynner å bli litt lei av å fikse på den pc'en hele tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...