Gå til innhold

Hvilken tjeneste passer for meg? Hjelp!


Tfredriksen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg takket nei på sesjon del 2 i fjor, på tross av at sesjonsoffiser prøvde å overtale meg til å bli med, og angrer nå. Dermed har jeg fått beskjed av VPV om å sende inn en søknad for å få gjennomføre førstegangstjeneste likevel.

Problemet er at jeg må sette opp tre ønsker til hvilken avdeling og tjeneste jeg vil inn i - men jeg er utrolig usikker.

Jeg har følgende utgangspunkt:

  • Jente på 19, litt over gjennomsnittet god fysisk form.
  • Jeg vil inn i hæren.
  • Ønsker en spennende og krevende tjeneste, altsåikke noe kontorarbeid - men likevel ikke fullt så krevende som fallskjermjeger, etc.
  • Er utrolig motivert for året og har stor viljesstyrke - har jeg satt meg et mål er jeg ikke første til å gi meg.
  • Er åpen for det meste av tjeneste innen infanteri, våpen og kjøretøy.
  • Ønsker ikke tjeneste av typen idretts- og velferdsassistent, ei heller logistikk.
  • Passer best utdanningsmessig med innrykk etter juni 2015.


Har snust litt på MP, 2. bataljon og stormsoldat. Erfaringer?

Har for øvrig anstrengelsesastma, men kan ved å trene mye og hardt unngå å merke noe særlig til dette. Er i tillegg noe plattfot, om det vil påvirke forslag. Er tjenestedyktig.

På forhånd tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg takket nei på sesjon del 2 i fjor, på tross av at sesjonsoffiser prøvde å overtale meg til å bli med, og angrer nå. Dermed har jeg fått beskjed av VPV om å sende inn en søknad for å få gjennomføre førstegangstjeneste likevel.

 

Problemet er at jeg må sette opp tre ønsker til hvilken avdeling og tjeneste jeg vil inn i - men jeg er utrolig usikker.

 

Jeg har følgende utgangspunkt:

 

  • Jente på 19, litt over gjennomsnittet god fysisk form.
  • Jeg vil inn i hæren.
  • Ønsker en spennende og krevende tjeneste, altsåikke noe kontorarbeid - men likevel ikke fullt så krevende som fallskjermjeger, etc.
  • Er utrolig motivert for året og har stor viljesstyrke - har jeg satt meg et mål er jeg ikke første til å gi meg.
  • Er åpen for det meste av tjeneste innen infanteri, våpen og kjøretøy.
  • Ønsker ikke tjeneste av typen idretts- og velferdsassistent, ei heller logistikk.
  • Passer best utdanningsmessig med innrykk etter juni 2015.

Har snust litt på MP, 2. bataljon og stormsoldat. Erfaringer?

 

Har for øvrig anstrengelsesastma, men kan ved å trene mye og hardt unngå å merke noe særlig til dette. Er i tillegg noe plattfot, om det vil påvirke forslag. Er tjenestedyktig.

 

På forhånd tusen takk for svar! :)

 

Litt vanskelig å si utifra hva du skriver men grensejeger skal være en bra tjeneste, og gir gode muligheter for en eventuell karriære. Stormer er ingen dårlig vei det heller, men en litt annen retning så det er helt avhengig av hva du kan tenke deg. Som grensejeger vil du drive innen oppklaring, som etter min mening er en litt mer interessant vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...