Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klør. Små utslett kommer og går.


G27

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene vært plaget med ubehagelig kløe rundt om på kroppen, særlig på armer, en del på bena, og ved sjeldnere tilfeller andre steder på kroppen som rygg, mage og fjeset.

 

Jeg har i tillegg hatt influensa i en uke. Det begynte med halsbrann, hodepine og feber, deretter mye hosting før det har gått over til litt snufsing nå de siste dagene. En helt vanlig forkjølelse (noe veldig mange har på denne tiden).

 

Men på toppen av dette har jeg begynt å klø noe veldig. Klør meg av og til uten å tenke over det, og vips så kommer det små, hvite klumper i området hvor jeg har klødd med. Klumpene er som sagt små og hvite, men området rundt blir rødt. Om jeg klarer å kjempe i mot kløen og holde fingrene fra fatet, forsvinner "utslettet" etter noen minutter (alt fra 2-3 minutter til 30 minutter). Områdene varierer også.

 

Dette begynte for tre dager siden. Jeg var på jobb, og klokken var over 15:00. Jeg jobber i en resepsjon. De første prikkene som kom var veldig små og kom på håndleddet. Jeg sluttet å klø meg og prikkene forsvant i løpet av minutter. Da jeg kom hjem ble det verre utover dagen/kvelden. Jeg har smurt meg mye med Xylocain etter at jeg begynte å klø, uten at det hjelper noe veldig. Det hjelper riktig nok litt.

 

Noen som vet hva dette kan være? Vil det forsvinne av seg selv? Tror kanskje at det er neller. Jeg spiste to tygg av et eple som var mykere innvendig enn forventet. Kastet resten. Leste at man kunne få neller av dårlig frukt. Men to tygg? Og jeg klør fortsatt etter tre dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Dette høres mistenkelig ut som en reaksjon på noe, kanskje bare kløen i seg selv. Pass på å lev slik du gjorde før sykdommen så kan du mest sannsynlig utelate allergisk reaksjon e.l.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei. Sliter med samme problem. Fant du ut av hva det var?

 

Jeg har i de siste dagene vært plaget med ubehagelig kløe rundt om på kroppen, særlig på armer, en del på bena, og ved sjeldnere tilfeller andre steder på kroppen som rygg, mage og fjeset. 

 

Jeg har i tillegg hatt influensa i en uke. Det begynte med halsbrann, hodepine og feber, deretter mye hosting før det har gått over til litt snufsing nå de siste dagene. En helt vanlig forkjølelse (noe veldig mange har på denne tiden).

 

Men på toppen av dette har jeg begynt å klø noe veldig. Klør meg av og til uten å tenke over det, og vips så kommer det små, hvite klumper i området hvor jeg har klødd med. Klumpene er som sagt små og hvite, men området rundt blir rødt. Om jeg klarer å kjempe i mot kløen og holde fingrene fra fatet, forsvinner "utslettet" etter noen minutter (alt fra 2-3 minutter til 30 minutter). Områdene varierer også. 

 

Dette begynte for tre dager siden. Jeg var på jobb, og klokken var over 15:00. Jeg jobber i en resepsjon. De første prikkene som kom var veldig små og kom på håndleddet. Jeg sluttet å klø meg og prikkene forsvant i løpet av minutter. Da jeg kom hjem ble det verre utover dagen/kvelden. Jeg har smurt meg mye med Xylocain etter at jeg begynte å klø, uten at det hjelper noe veldig. Det hjelper riktig nok litt. 

 

Noen som vet hva dette kan være? Vil det forsvinne av seg selv? Tror kanskje at det er neller. Jeg spiste to tygg av et eple som var mykere innvendig enn forventet. Kastet resten. Leste at man kunne få neller av dårlig frukt. Men to tygg? Og jeg klør fortsatt etter tre dager? 

Lenke til kommentar

Jeg har i de siste dagene vært plaget med ubehagelig kløe rundt om på kroppen, særlig på armer, en del på bena, og ved sjeldnere tilfeller andre steder på kroppen som rygg, mage og fjeset. 

 

Jeg har i tillegg hatt influensa i en uke. Det begynte med halsbrann, hodepine og feber, deretter mye hosting før det har gått over til litt snufsing nå de siste dagene. En helt vanlig forkjølelse (noe veldig mange har på denne tiden).

 

Men på toppen av dette har jeg begynt å klø noe veldig. Klør meg av og til uten å tenke over det, og vips så kommer det små, hvite klumper i området hvor jeg har klødd med. Klumpene er som sagt små og hvite, men området rundt blir rødt. Om jeg klarer å kjempe i mot kløen og holde fingrene fra fatet, forsvinner "utslettet" etter noen minutter (alt fra 2-3 minutter til 30 minutter). Områdene varierer også. 

 

Dette begynte for tre dager siden. Jeg var på jobb, og klokken var over 15:00. Jeg jobber i en resepsjon. De første prikkene som kom var veldig små og kom på håndleddet. Jeg sluttet å klø meg og prikkene forsvant i løpet av minutter. Da jeg kom hjem ble det verre utover dagen/kvelden. Jeg har smurt meg mye med Xylocain etter at jeg begynte å klø, uten at det hjelper noe veldig. Det hjelper riktig nok litt. 

 

Noen som vet hva dette kan være? Vil det forsvinne av seg selv? Tror kanskje at det er neller. Jeg spiste to tygg av et eple som var mykere innvendig enn forventet. Kastet resten. Leste at man kunne få neller av dårlig frukt. Men to tygg? Og jeg klør fortsatt etter tre dager? 

hårsekkbetennelse...? Jeg har hatt det, og faktisk: Jeg ble sendt videre fordi en lege trodde det var skabb... jeg fikk panikken.. æsj.... hvorfor skulle jeg ha skabb. Ble sendt videre til spesialister, og da sa spesialistene: "ser du , jeg er modig nok til å ta på utslettet ditt uten hansker...og vet du hva det betyr..? Det betyr at det er hårsekkbetennelse, og ikke skabb". ;) Så jeg hadde i en periode holdt meg langt unna barna... Barna mine måtte le da jeg kom hjem igjen og sa hva det var.... Det var hårsekkbetennelse som spredde seg utover hele kroppen. Kan det være noe sånnt? Det kan komme av barbering ;) 

Lenke til kommentar

hahaha, der sier du det jeg fikk høre hos en lege.. Men det var ikke skabb. Legen ble livredd.. og sa : hjelpe meg , du må ha skabb, og sendte meg videre til spesialist. Jeg følte meg som pesten selv haha ;)  Legen sa at jeg kunne ha fått det med kjønslig omgang med en mann haha... huffda tenkte jeg : så ekkelt! hehe.. Jeg hadde ikke skabb, og alle i familien måtte jo le godt for der hadde jeg sittet i egen stol i stuen langt fra barna og barna i sofaen mens jeg ventet på å få det undersøkt... haha..  Jeg fikk til og med tilbud om å starte skabb-behandlingen før jeg var hos spesialisten. Men jeg valgte å vente, og heller gå til spesialist først. Fikk en antibiotika kur mot hårsekkbetennelse, eller hårrotbetennelsen. Dette er flere år siden nå. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...