Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert forhold med venninne


Anbefalte innlegg

Hvis noen tar seg tid har jeg en mer detaljert versjon i spoiler men blir ganske langt så velger å lage et lite sammendrag også. Kort fortalt har jeg hatt noe på gang med ei gammel venninne de siste månedene. Hun kom ut av et langvarig dårlig forhold for et par måneder siden noe som har gitt oss endel utfordringer. Det hele startet med et vennskap som utviklet seg til at vi ble mer intime, kort tid etter dette ble jeg avvist iform av at hun ikke var klar for et forhold.

 

Etter dette sa jeg at jeg trengte litt avstand, noe jeg også fikk, men etter en ukes tid ville hun møtes og vi fikk snakket ut. Vi ble da enige om å være venner og se hvordan ting gikk. De neste ukene traff vi hverandre lite pga ferie, men når vi igjen møttes begynte vi å komme på flørten igjen ganske kjapt.

 

Hun fortalte meg at hun hadde savnet meg utrolig mye og ikke tenkt på annet mens vi var borte og ja, jeg fikk nye forhåpninger og vi fortsatte og være intime med hverandre, den neste uken begynte vi å ha sex og vi bodde omtrent hos hverandre, overnattet hver dag osv. Etter en uke merket jeg at noe var galt, virket som hun fikk litt kalde føtter. Jeg tok det opp med henne og hun sa igjen at hun merket mer og mer at hun ikke var klar for noe forhold og at hun syntes det ble litt mye og at vi kanskje burde ta litt pause fra hverandre for å kjenne på følelsene.

 

Jeg begynner egentlig å bli litt lei, hun gir meg frie tøyler til å gjøre hva jeg vil men iom at det er følelser i bilde vet jeg at det kommer til å bli drama hvis jeg roter med andre jenter. Samtidig vil hun ikke forplikte seg og er generelt usikker på hva hun vil. Jeg føler jeg har vært veldig tålmodig, men merker nå at dette begynner å bli en belastning for meg. Er så usikker på om hun faktisk ikke er klar, om hun vil rote uforpliktet, om jeg er rebound eller hva greia er.

 

 

Har den siste måneden hatt et av og på forhold med en venninne. Det startet med at vi begynte å tilbringe mye tid sammen med andre venner, for så å utvikle seg til at vi fikk mye alenetid sammen. Etterhvert begynte vi å sitte i armkroken til hverandre og sove sammen og kose, men aldri noe seksuelt. Tilslutt kom praten og hun lurte på om jeg hadde følelser, jeg svarte at jeg ikke var forelsket men at jeg likte henne godt og følte ting kunne utvikle seg. Hun sa hun var tiltrukket av meg og at hun hadde det veldig bra med meg, men at hun ikke var klar for noe forhold.

Jeg taklet ikke dette så veldig bra og sa jeg ville ha avstand, hun virket ikke så veldig glad for dette men viste meg forståelse.

Så gikk det vel 5 dager før hun tok kontakt, til tross for at jeg sa jeg ikke ville hun skulle det. Vi møttes og fikk pratet ut og ble enige om å bare være venner.Etter dette dro jeg på ferie i 2 uker og vi hadde bare litt kontakt på telefon

Når jeg kom hjem igjen så var hun veldig på meg, vi hang sammen hver dag og hun ringte meg i hytt og pine. Vi endte opp med å sove sammen og plutselig kysser hun meg og spør meg hvordan ting føles. Hun sier også at hun har savnet meg utrolig mye og at hun tenker på meg hele tiden. Vi har også sex for første gang. Den neste uken bor vi omtrent sammen og har sex hver dag, alt er fint og flott. Før ting plutselig snur igjen... Hun skylder på ting som at hun er sliten og har mye ting som foregår i livet sitt og at hun derfor ikke kan sove sammen hver dag og være sammen hele tiden.

Jeg skjønner at det ligger noe bak og tar det opp igjen med henne. Hun sier igjen at hun ikke er klar for et forhold og at hun vil ha litt tid for å kjenne på hvordan det føles når vi er fra hverandre. Hun er veldig klar på at hun ikke kan gå inn i et forhold pga livssituasjonen akkurat nå, men at når ting har fått stabilisert seg så kan det fort skje hvis vi begge føler for det.

Jeg viser forståelse, men egentlig begynner jeg å få litt nok. Jeg har en ganske hektisk hverdag og har mye som skjer i livet mitt så en dødfødt flørt er ikke det jeg trenger nå. Ihvertfall ikke når det er følelser i bildet. Jeg liker jenta veldig godt og jeg føler hun liker meg også, men som sagt er det andre ting som står i veien. Dette gjør meg veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre..

Grunnen til at hun ikke er klar er flere, hun kom for et par måneder siden ut av et dårlig forhold. Hun går siste året på høyere utdanning som tar mye tid, og hun er i en liten økonomisk knipe(ikke noe betydelig). Alt dette gjør at hun ikke da ikke vil i et forhold og hun sier hun først må få litt koll på seg selv.

Dette ble veldig langt men håper noen tar seg tid til å lese. Jeg sitter med et skikkelig dilemma nå og aner ikke om jeg skal fortsette å prøve eller bare trekke meg unna. Jeg forstår henne, men samtidig må jeg sette meg foran henne. Hun har sagt at jeg står fritt til å rote med andre, men at hun har en eierfølelse for meg så hun vil neppe reagere positivt. Rote med masse jenter er liksom litt min måte å ta avstand for følelser på.

 



Anonymous poster hash: ef187...c94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilslutt kom praten og hun lurte på om jeg hadde følelser, jeg svarte at jeg ikke var forelsket men at jeg likte henne godt og følte ting kunne utvikle seg. Hun sa hun var tiltrukket av meg og at hun hadde det veldig bra med meg, men at hun ikke var klar for noe forhold.

Jeg taklet ikke dette så veldig bra og sa jeg ville ha avstand, hun virket ikke så veldig glad for dette men viste meg forståelse.

 

Anonymous poster hash: ef187...c94

 

Du sier altså at du ikke er forelsket, men blir samtidig skuffet og trekker deg unna når hun sier hun ikke er klar for et forhold?

Lenke til kommentar

Du kan si at du er villig til å vente på at hun blir klar for et nytt forhold. Er mange filmer som er lagd med dette temaet, det er to personer som blir drevet sammen av omstendighetene. Men den ene er ikke helt klar. Så hender det noe dramatisk i slutten av filmen, og begge sier endelig; "Jeg elsker deg". Og alt er bare fryd og gammen.

 

Ikke sikkert dette skjer i virkeligheten. Men siden det er en venninne, vil det som du sier bli mye stress hvis du går over til en annen jente. Derfor kan det kanskje lønne seg å tilby seg å vente litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...