Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Skrevet
37 minutes ago, Duriello said:

Det vet jeg ikke. Tror det er MQ 2 eller 3.🤔 Har 0 peiling på dette.

Er den en quest kan du bruke den både stand alone og på PC.

Om han har spill som super hot på questen sin er det en bra start. Mange av de tidligere spillene i vr var laget når det var sett på som veldig viktig at man ikke skulle bli vr syk. I dag tar spill mindre hensyn til sånn da problemet ikke er så ille som man skulle ha det til i starten. De fleste spill har fremdeles "comfort settings" man kan bruke om man er følsom. Snap turn er lettere enn continuous turn osv. 

Folk strides i om bil/fly spill er mer eller mindre ille. På en måte er det en naturlig ting. I både biler og fly sitter man og ser ut. Uten å selv bevege seg, sånn sett er kroppen mer vant til dette. Og jeg har aldri opplevd noe ubehag med dette, selv nå rally bilen rulla og rulla ned en bakke. Mens andre sier de blir direkte bil/fly syke av det. 

Uansett vil jeg anbefale korte økter i starten. 5, 10 eller 15 min. Føler du ubehag (kvalme, varm osv) må du bare stoppe. Helst skal du stoppe før du føler ubehag. Spill litt hver dag, men korte økter. Dette kan godt være alt for forsiktig. Og kan hende du trenger null tilpassing. 

Om du ender opp med vr, må du spille Half-Life Alyx. Det er en fantastisk opplevelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...