Gå til innhold

Noen som har personlig erfaring med Ducky?


Anbefalte innlegg

Vurderer et nytt mekanisk tastatur uten klikkelyd til en spiselig pris. Har ikke bruk for numpad, men skulle gjerne hatt lys i tastaturet. Hvis jeg ser bort fra lys i tastaturet så er Ducky G2Pro det nærmeste jeg kommer det jeg trenger. Relativt ukjent merke for min del annet at jeg har lest en del om det. Noen som har mer informasjon om hvordan det er i praksis?

 

http://www.netonnet.no/art/data/gaming-og-spill/gamingtastatur/mekanisk-tastatur/ducky-g2protklmxredwithabsbla/187556.6061/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Ducky Shine 3,og kan absolutt anbefale Ducky, tastaturet holder veldig høy kvalitet.

 

Hvis du skal ha TKL i Ducky så får du ikke lys dessverre, og da hadde jeg tatt en kikk på CM Quickfire og Corsair K65 hvis du må ha lys. Begge disse to er gode tastaturer. Personlig så hadde jeg gått for G2PRO uten lys her, men det er fordi jeg har blitt litt Ducky fanboy. :-)

Lenke til kommentar

Har aldri brukt et Ducky selv, men entusiaster anbefaler Ducky sine mekaniske tastatur. Jeg vurderte Ducky sterkt, men gikk for Filco Majestouch 2 TKL istedet, da jeg ønsket et simpelt tastatur uten fancy funksjoner og bling.

De fleste mekaniske tastatur bruker Cherry MX switcher, så på det aspektet er det veldig lite som skiller de. Kvaliteten avgjøres av det resterende tastaturet, slik som tastene og rammen.

 

Det er ingenting ukjent med Ducky. Ducky er svært populære tastaturer, men de er vanskelige å få tak i her i Norge.

 

Klikkelyder avgjøres av typen switch du kjøper. MX Blues er de som er kjent for å bråke mest, siden de har haptic feedback. Om du ønsker et rolig tastatur, så er reds, browns, blacks og clears best, gjerne med o-ringer. Min favoritt er browns, som tactile, non-haptic, medium-resistance switcher, men hva som er best er veldig varienrende fra person til person.

 

cZkte.png

Lenke til kommentar

Jeg har en Ducky Shine 3,og kan absolutt anbefale Ducky, tastaturet holder veldig høy kvalitet.

 

Hvis du skal ha TKL i Ducky så får du ikke lys dessverre, og da hadde jeg tatt en kikk på CM Quickfire og Corsair K65 hvis du må ha lys. Begge disse to er gode tastaturer. Personlig så hadde jeg gått for G2PRO uten lys her, men det er fordi jeg har blitt litt Ducky fanboy. :-)

 

Corsair K65 har vel ikke lys det heller? CM Storm QuickFire TK har lys (dette har kombinert numpad'en og piltastene, så det er en tast bredere enn et normalt TKL-tastatur) - jeg har dette selv med brune taster og hvit bakgrunnsbelysning. Må si jeg selv kunne klart meg veldig fint uten bakgrunnsbelysning, men det skader jo ikke at den er der heller... og når det gjelder klikkelyd gir alle mekaniske tastaturer med Cherry MX brytere fra seg en del lyd, slik er det bare. Vil sterkt anbefale å prøve dette i en butikk før man bruker såpass mye penger på et tastatur.

Lenke til kommentar

Trodde den gamle K65 hadde lys i tastene, men det er sant - det har den ikke nei. Men den nye har det, K65 RGB. Så den kunne jo vært interessant for trådstarter. :)

Jeg trenger heller ikke bakgrunnsbelysningen, men jeg syns det ser pent ut når det er hvitt, så derfor jeg har det. Bryr meg ikke om masse dioder som blinker når du trykker på det, bølger og alt slags dall, men når det solid hvit så er det stilrent syns jeg. Derfor jeg valgte Ducky Shine 3, og har hittil vært superfornøyd med det, bortsett fra til en ting; jeg syns det er slitsomt å skrive mye med. Lurer på om jeg er litt for hardhent med det, jeg får krampe i underarmene hvis jeg skal skrive et lengre innlegg - sånn som nå. Jeg har brune switcher btw, og lurer på om jeg skal gå får en stivere switch neste gang.

Så til trådstarter, hvis du lurer på hvilken switch du skal ha, og du er usikker, så ville jeg anbefale deg å kjøpe en slik en: http://www.ebay.com/itm/Max-Keyboard-Clear-Keycaps-Cherry-MX-Switches-Rubber-O-Ring-Sampler-Tester-Kit-/181495831598?pt=PCA_Mice_Trackballs&hash=item2a41fe9c2e
Da får du testa alle de mest solgte, med og uten o-ringer, og det kan fort spare deg for litt penger i tilfelle du velger "feil" switch. :)

Lenke til kommentar

Det høres litt rart ut at du får krampe i underarmene av å skrive på tastaturet, da Cherry MX Brown er blant bryterne som er lettest å trykke ned. Jeg vil anbefale deg å prøve og trykke så "mykt" som mulig, slik at du ikke trykker tastene lenger ned enn nødvendig. Det går litt tregere før du venner deg til det, men det blir nok mye mer behagelig med lengre skriveøkter - mindre bråkete blir det også :-)

 

Jeg vil nok heller prøve å finne tastaturer med forskjellige typer mekaniske brytere i butikk og prøvetrykke der, fremfor å kjøpe den saken du anbefaler. Det blir vanskelig å få følelsen når du kun har en mekanisk bryter av hver type å teste med.

Endret av jonny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...