Gå til innhold

Internasjonal Markedsføring i USA


ProjectA

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt ferdig med videregående og har tatt ett friår for å jobbe litt. Etter dette friåret så ønsker jeg å begynne med bachelor studie i USA innenfor internasjonal markedsføring. Jeg har en del spørsmåler som jeg har lyst å stille til de som har studie i USA, har allerede studert eller har litt peiling på dette.

 

1. Er det noen gode skoler som dere anbefaler for internasjonal markedsføring i USA? Jeg var ikke en av de smarteste barna som fullførte VGS og fikk 3,3 i snitt (skal ta opp fag imens jeg tar friår) og derfor har jeg ikke en sjangs å komme inn på eliteskole.

 

2. Å ta utdanning i utlandet er dyrt, men hvor mye omtrent vil det koste for å ta bachelor utdanning i USA?

 

3, Hvor tidlig bør man søke studieplass?

 

4.Hvor vanskelig er nivået når man har kommet inn i en skole i USA i forhold til mer "vanlige" linjer som BI og folkehøyskole i Norge? Stiller lærene mye større krav og det er mer undervisning enn i NOrge?

 

5. Bør man ha en svær lommebok før man starter en utdanning i USA som skal vare 3 år (usikker om amerikanske systemet har 4 år med studering eller ikke)?

 

6. En ting som er sikkert er at boligprisene i Norge er mye dyrere enn i USA, så da tenker jeg at utgiftene bør ikke være veldig høye for leilighet/hus og strøm. Kunne noen fortelle meg omtrentlig hvor mye det vil koste i året dersom man skal ha en grei leilighet for en person i middelklasse?

 

7. Har man en del fritid ved siden av studiet slik at man kan ta iblant tur til sånne amerikanske fester som man ser på filmene? :D

 

 

 

 

Har funnet et par linker som viser oversikt over de beste skolene som tilbyr internasjonal markedsføring i USA.

 

http://www.internationalstudent.com/study-marketing/

 

http://education-portal.com/articles/Top_Schools_for_International_Marketing.html

 

Alle svar blir satt pris på! :)

Endret av ProjectA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt ferdig med videregående og har tatt ett friår for å jobbe litt. Etter dette friåret så ønsker jeg å begynne med bachelor studie i USA innenfor internasjonal markedsføring. Jeg har en del spørsmåler som jeg har lyst å stille til de som har studie i USA, har allerede studert eller har litt peiling på dette.

 

1. Er det noen gode skoler som dere anbefaler for internasjonal markedsføring i USA? Jeg var ikke en av de smarteste barna som fullførte VGS og fikk 3,3 i snitt (skal ta opp fag imens jeg tar friår) og derfor har jeg ikke en sjangs å komme inn på eliteskole.

 

2. Å ta utdanning i utlandet er dyrt, men hvor mye omtrent vil det koste for å ta bachelor utdanning i USA?

 

3, Hvor tidlig bør man søke studieplass?

 

4.Hvor vanskelig er nivået når man har kommet inn i en skole i USA i forhold til mer "vanlige" linjer som BI og folkehøyskole i Norge? Stiller lærene mye større krav og det er mer undervisning enn i NOrge?

 

5. Bør man ha en svær lommebok før man starter en utdanning i USA som skal vare 3 år (usikker om amerikanske systemet har 4 år med studering eller ikke)?

 

6. En ting som er sikkert er at boligprisene i Norge er mye dyrere enn i USA, så da tenker jeg at utgiftene bør ikke være veldig høye for leilighet/hus og strøm. Kunne noen fortelle meg omtrentlig hvor mye det vil koste i året dersom man skal ha en grei leilighet for en person i middelklasse?

 

7. Har man en del fritid ved siden av studiet slik at man kan ta iblant tur til sånne amerikanske fester som man ser på filmene? :D

 

 

 

 

Har funnet et par linker som viser oversikt over de beste skolene som tilbyr internasjonal markedsføring i USA.

 

http://www.internationalstudent.com/study-marketing/

 

http://education-portal.com/articles/Top_Schools_for_International_Marketing.html

 

Alle svar blir satt pris på! :)

2. Det vil koste mye! Det er dyrt å studere i utlandet.

 

3. BI og folkehøyskole kan for øvrig sies å være to vidt forskjellige ting.

 

5. Bachelor i USA er fire år. Alltid en fordel med litt ekstra penger.

Lenke til kommentar

Ville tatt kontakt med skoler som sonor og kilroy, gjerne ansa å å få hjelp til å få riktig informasjon. Ting som å ordne visum er noe du burde starte tidlig med da dette kan ta lang tid.

 

Vil nok ta opp endel fag for å komme inn på ok skole, husker dog ikke reglene om disse fagene du tar opp teller når du søker?

 

Det koster mindre å bo der, men det er skyhøy skolepriser. Med en bachelor der bør du nok ikke være forundret om du med godt over 600.000 i studielån

 

Vil ikke tro nivået er så kjempehøyt med mindre du går ved en bra skole eller evt krevende program. Ja, du får tid til å feste, men pass på så det ikke går uttover arbeidet, du vil ikke stryke i utlandet.

 

Ellers lykke til! Jeg ville studere i utlandet for en stund siden men har bestemt meg for å bli sykepleier så blir i Norge for meg enn så lenge. Sonor, kilroy etc hjelper deg gratis gjennom hele veien så ikke vær redd for å spørre og jobbe med de, lykke til :)

Endret av Lasagne
Lenke til kommentar

2. Jeg har bare annenhånds kjennskap til studier i USA, men jeg har inntrykk av at prisen vanligvis er 10 - 20000 USD per semester. Offentlige skoler er typisk billigere enn private skoler.

 

4. Folkehøyskoler er så vidt jeg vet lite krevende. Hvor krevende BI er, vet jeg ikke, men NHH-studenter som har vært på utveksling i USA, sier at nivået er omtrent det samme eller lavere, og at det er lettere å oppnå de beste karakterene. Det er mer obligatorisk oppmøte, vurderinger baseres vanligvis på mer enn eksamen og du er ikke like selvstendig som student i USA.

 

5. Bachelorutdanningene i USA er ofte 4-årige og Lånekassen støtter bare det første året på noen av dem. På andre studier regnes ikke det første året som høyere utdannelse i Norge. Ellers får du lån til å dekke skolepenger og opphold. En del av dette kan bli omgjort til stipend.

 

6. Det varierer nok stort avhengig av hvor du er. En kompis av meg som var på utveksling i Berkeley, betalte noe sånt som 1000 USD i måneden for å dele et rom med en annen student på campus. Så dyrt er det ikke noe sted i Norge.

 

7. Ja, du får antakelig tid til å feste.

Lenke til kommentar

5. Bachelorutdanningene i USA er ofte 4-årige og Lånekassen støtter bare det første året på noen av dem. På andre studier regnes ikke det første året som høyere utdannelse i Norge. Ellers får du lån til å dekke skolepenger og opphold. En del av dette kan bli omgjort til stipend.

Hvorfor regnes ikke førstet året som høyere utdanning? Gjelder dette for Ivy League-skoler også? Hva lærer man i freshman-året i USA?

Lenke til kommentar

Det henger vel sammen med at amerikanske studenter er ett år yngre enn oss når de er ferdige med sin high school. Man får støtte til førsteåret på Ivy League-skoler. Jeg antar at det er fordi de er svært attraktive skoler og at det er uheldig for Norge hvis ikke studentene våre har muligheten til å få en slik utdannelse.

 

Jeg har forstått det slik at man søker seg inn på skoler og ikke studier i USA. Så velger man emner fritt de to første årene og bestemmer seg for hva man vil ta bachelor i de to siste årene. Men dette varierer kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...