Gå til innhold

Sambandsbataljonen 2015


Tr0buff

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd for oss som skal inn i Sambandasbataljonen 2015.

 

Sambandsbataljonen (SBBN) er underlagt den norske Hæren, teller 500 soldater og befal og har som primæroppgave å tilby kommunikasjon mellom og innad i ulike avdelinger i felt. Bataljonen er delt inn i tre kompanier; Sambandskompaniet A HRF (KPA), Sambandskompani B (KPB) og Sambandskompani C (KPC). KP B stiller brigadens kommandoplass og sørger for kommmunikasjon ute i felt gjennom radio og TADKOM. KP B har innrykk i august. Sambandskompani C (KPC) stiller Sambandsbataljonens kommandoplass, samt sørger for kommunikasjon ute i felt gjennom radio og TADKOM. KP C har innrykk i januar. Sambandsbataljonen er stasjonert i Heggelia leirBardufoss. - Wikipedia

 

Sambandsbataljonen-%28SBBN%29-farge.png

 

Skal du inn i sambandsbataljonen?

Hvilken tjeneste vil du ha?

  • Radiotjeneste
  • Teletjeneste
  • Kommandoplass
  • Trentjeneste

Når har du innrykk?

Endret av Tr0buff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Johnsen addet meg faktisk på linkedin mange år etter jeg var i bardufoss, aldri sagt noe mer en kanskje et ord eller to til han før heller, merkelige greier :p

Regner med det er et resultat av "inviter alle i kontaktlisten" da jeg hadde internett fra Johnsen Elektro i den tiden.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

 

Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten..

Skal også inn nå i august. Tror rekrutten kommer til å gå fint, men har du lagt opp noe trening før rekrutten starter?

 

Styrken ligger fint ann, har lagt inn mye kondisjon på planen de siste ukene.

 

Går mye på fjell og jogger så langt det er mulig for meg  :grin2:

Lenke til kommentar

 

 

Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten..

Skal også inn nå i august. Tror rekrutten kommer til å gå fint, men har du lagt opp noe trening før rekrutten starter?

 

Styrken ligger fint ann, har lagt inn mye kondisjon på planen de siste ukene.

 

Går mye på fjell og jogger så langt det er mulig for meg  :grin2:

 

Slapp av, sålenge du fint klarer de fysiske kravene som stilles så er det ingen grunn til å være i spesielt god form. Blir nok ikke de hardeste marsjene i sbbn.. Tror jeg :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hørstes veldig upraktisk ut, hva er grunnen til at dem ikke skal bo på heggelia?

 

Usikker på akkurat hva som er grunnen, er vell penger og slikt. Filosofien er vell og få alt inn på Rusta etterhvert, men det vil nok ta litt tid. Rusta er jo en svær byggeplass for øyeblikket. Kan vell legge til at hvis dere vil ha det litt selvstendig og chill anbefaler jeg Kompani C, er etter hva jeg ser endel mindre slit enn de andre kompaniene. Fysisk så er det nok likt med unntak av KPA. Hvis du vil ha det virkelig greit med en helt rått befal søker du Tren troppen i KPC. Chill tjeneste og chill på øvelse. Masse tid til trening for de som liker det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...