Gå til innhold

Hjelp med diett


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i lang tid tenkte og få meg en kostholdsplan som jeg skal følge.

Hørte først med diverse folk som setter opp slike dietter men de skal ha endel for det, noe jeg ikke har penger til akkurat nå, så jeg har laget meg en selv men er usikker om det er for mye eller for lite, noe jeg mangler etc?

Målet mitt er opp i vekt, ikke drastisk opp i vekt men gradvis, f.eks 0,5kg i uka? Legger ved planen jeg har laget, hadde satt veldig pris om noe kunne sett over den og kommet med innspill til meg? :)

Har funnet ut av mitt daglig inntak skal bestå av 2800-3000kcal

Siden målet mitt er opp i vekt/muskler så skal jeg helst ligge på ett overskudd på 500-800kcal(?)

Alder: 20

Vekt: 81kg

Høyde: 182

 

Har lagt ved planen jeg har laget, ta en titt :)

Kostholdsplan BULK.docx

Endret av ~Xaakoh~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, syns det ser greit ut mtp næring, men ville gjerne variert litt fra dag til dag. Tror ikke du klarer å holde den planen i mange uker i og med at du vil bli lei etterhvert. Bytt gjerne ut et par kylling måltider med laks eller torsk. Et stykke med biff eller svin er heller ikke å forakte.

Vurder også å legge til en "cheatday" evt "cheatmeal" en igang i uken hvor du spiser akkurat det du har lyst på. Dette hjelper deg til å holde motivasjonen oppe :)

Lykke til!

_dats

Lenke til kommentar

Hei, syns det ser greit ut mtp næring, men ville gjerne variert litt fra dag til dag. Tror ikke du klarer å holde den planen i mange uker i og med at du vil bli lei etterhvert. Bytt gjerne ut et par kylling måltider med laks eller torsk. Et stykke med biff eller svin er heller ikke å forakte.

 

Vurder også å legge til en "cheatday" evt "cheatmeal" en igang i uken hvor du spiser akkurat det du har lyst på. Dette hjelper deg til å holde motivasjonen oppe :)

 

Lykke til!

 

_dats

Ja tenkte og ha ett måltid etter kl:18 på lørdagen, fant jeg ut.

Ja var litt ensforming, får endre litt, takk for svar :)

Lenke til kommentar

 

Hei, syns det ser greit ut mtp næring, men ville gjerne variert litt fra dag til dag. Tror ikke du klarer å holde den planen i mange uker i og med at du vil bli lei etterhvert. Bytt gjerne ut et par kylling måltider med laks eller torsk. Et stykke med biff eller svin er heller ikke å forakte.

 

Vurder også å legge til en "cheatday" evt "cheatmeal" en igang i uken hvor du spiser akkurat det du har lyst på. Dette hjelper deg til å holde motivasjonen oppe :)

 

Lykke til!

 

_dats

Ja tenkte og ha ett måltid etter kl:18 på lørdagen, fant jeg ut.

Ja var litt ensforming, får endre litt, takk for svar :)

 

"Siden målet mitt er opp i vekt/muskler så skal jeg helst ligge på ett overskudd på 500-800kcal(?)"

Om treningen er ny ja. (dvs du bruker opp 500kcal med den)

Man trenger kun 200kcal i overskudd, men så fint klarer man ikke regne det og derfor legger man seg litt over.

 

Du kan justere det så det treffer dine mål pent, gå på vekten, sjekk tøy-passform ol en gang i uka, står det stille legg på 200kcal pr dag.

Etter 2-3 uker burde du treffe det nivået DU bruker med DIN aktivitet.

Da slipper du ende opp med 30%masse og 70% fett som er saken om man bare går all inn med 5000kcal.

 

Kroppsvekten x 38-44 er et normalt sted å begynne en slik måling.

Lenke til kommentar

 

 

Hei, syns det ser greit ut mtp næring, men ville gjerne variert litt fra dag til dag. Tror ikke du klarer å holde den planen i mange uker i og med at du vil bli lei etterhvert. Bytt gjerne ut et par kylling måltider med laks eller torsk. Et stykke med biff eller svin er heller ikke å forakte.

 

Vurder også å legge til en "cheatday" evt "cheatmeal" en igang i uken hvor du spiser akkurat det du har lyst på. Dette hjelper deg til å holde motivasjonen oppe :)

 

Lykke til!

 

_dats

Ja tenkte og ha ett måltid etter kl:18 på lørdagen, fant jeg ut.

Ja var litt ensforming, får endre litt, takk for svar :)

 

"Siden målet mitt er opp i vekt/muskler så skal jeg helst ligge på ett overskudd på 500-800kcal(?)"

Om treningen er ny ja. (dvs du bruker opp 500kcal med den)

Man trenger kun 200kcal i overskudd, men så fint klarer man ikke regne det og derfor legger man seg litt over.

 

Du kan justere det så det treffer dine mål pent, gå på vekten, sjekk tøy-passform ol en gang i uka, står det stille legg på 200kcal pr dag.

Etter 2-3 uker burde du treffe det nivået DU bruker med DIN aktivitet.

Da slipper du ende opp med 30%masse og 70% fett som er saken om man bare går all inn med 5000kcal.

 

Kroppsvekten x 38-44 er et normalt sted å begynne en slik måling.

 

Gjorde siste innspurt på planen nå, overskudd ble rundt 500pr dag. Jeg kjenner flere som har ligget på faktisk 1000-1500 på overskudd og alikavel klare en "lean bulk" alt fettet kommer jo fra sunne kilder? raps.udo's,mct etc. vis man skulle legge på seg litt for fort eller mye rundt midjen sies det at man burde heller kutte ned på carbs'a, men alikavel beholde proteinintaket og fettet.

Men jeg skjønner hva du mener War :), tenker alikavel og prøve ut dette og se åssen kroppen reagerer på det. jeg vil jo heller ikke drastisk opp i vekt, skal gå over lengere tid.

Lenke til kommentar

Da brukte de bare mer en de trudde, om man spiser grisesunt eller møkkamat så er kcal kcal og kroppen ser ikke forskjell på energi.

 

Eneste som skiller seg ut er protein som har en TEF på 25% som betyr at 4 kcal inn koster 1 kcal å jobbe med og i realiteten sitter man igjen med 3 kcal.

 

1,7g protein x kroppsvekten er helt perfekt på bulk.

 

All fett man spiser mellomlagres i fettcellene så frigjøres igjen som energi (2-3t) uten om MCt-olje som går rett i blodstrømmen.

 

Lean bulking er litt tregere, men man slipper å bli grisefeit og tiden man ellers hadde brukt på deffing kan man bruke på bulking så forskjellen er ikke såå stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...