Gå til innhold

canal digital og powerline


Anbefalte innlegg

Har allerede en dekoder med opptaksmulighet oppkoblet med powerline til internett oppe i boetasjen, og skal nå ha en dekoder (den hvite) til i kjellerstuen.

Bestilte med dekoderen canal digital sin egen powerline, og tenkte at eg kunne få den hvite dekoderen på nett også. Da jeg åpnet eska var det to "dingser", en til å koble til routermodemet i ene enden, og en til å koble til dekoderen i andre enden.

Jeg har jo allerede en "dings" koblet til routermodemet, slik at internett er jo allerede i ledningene rundt i huset.

Derfor lurer jeg på om det bare er å koble inn den ene, slik at en er på nett, eller er det slik at begge må kobles, for at de skal pares?

Og evt, hva vil da skje med den eksisterende koblingen som er idag med dekoderen i stua? Vil den slutte å virke.

 

Med andre ord, går det an å bruke flere fabrikat til powerline, der alle virker sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg prøvde var det en del problemer å få forskjellige homeplugg å fungere med hverandre, så er lurere å koble til begge to, men har jo hent det kun funger 1 år før en av homeplugg slutter å fungere.

 

Det er jo bare å prøve, forhåpentligvis er de koblet på hver sin kurs, dermed er det godt mulig de vil fungere.

Lenke til kommentar

ja det vil være på to forskjellige kurser.

Men hvis jeg bruker de to fra canal digital, vil jeg da få problem med å koble opp opptaksdekoderen i stua mot nett, siden powerlinetilkoblingen i stua ikke er av samme fabrikat som den fra canal digital?

 

I tilfelle er jeg jo like langt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...