Gå til innhold

Sykkelbukse/sko/sykkel for overvektig mann


TroubleDouble

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en overvektig mann på kanskje 150 kilo, jeg tør ikke se på vekta lengre og tanken på å sykle i tettsittende sykkelskjorte og bukse frister ikke akkurat.

 

Jeg ønsker å finne noen nøytrale klær jeg kan ha på meg når jeg sykler, men husker fra da jeg var yngre at treningsbukse ikke fungerte særlig bra den alltid satte seg fast i sykkelen. Er det noen her som har gode råd?

 

Ellers trenger jeg en god sykkel som er lett og ikke ruster så fort og som ikke minst tåler vekten min. Jeg er ikke villig til å bruke mer enn 10000 kroner på sykkelen med mindre det finnes en veldig god grunn til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er kult med sykkel er at det egentlig ikke spiller noen rolle hva man har på seg for å kunne sykle, klart at det er deiligere og mer praktisk å bruke tilpassede sportsklær med tanke på bevegelighet og svettehåndtering, men hva som helst av treningsklær funker fint til sykkel også synes jeg. (bruker selv bare fotballshorts / vanlige treningsbukser med strikk på høyre beinet og polyesterskjorter når jeg er ute og tråkker)

 

Har du tenkte deg ut på landveien eller i skogen på grusvei? Kan anbefale deg å ta en titt i terrengsykkelforum angående valg av sykkel: http://www.terrengsykkel.no/google/search?cx=000004499427266869979%3Acp7a6sqthqg&cof=FORID%3A11&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&q=tung+syklist&sa=S%F8k&siteurl=terrengsykkel.no%2Fubb%2F&ref=terrengsykkel.no%2F&ss=2228j583118j12

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror du har problemer med å finne en sykkelbukse som passer når du er 150 kg, men anbefaler å prøve. Sykler selv i 3XL Castelli-shorts som fungerer greit. Måtte dog sy den inn i ryggen da den ble for lang bak (veier 100 kg).

 

Alternativt kan du bruke "setepute" eller et stort og mykt sete. 150 kg er mye, og det trykker godt i bak ballene når man har tynt og hardt sete og mange kilo på baken.

 

Ang sykkel ville jeg gått for en cyclocross (xxl har nok snart høsttilbud på sin white cx pro), og evt satt på et mykere og større sete. Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ligger litt over begge de nevnte vektene, og har kjøpt ei 3XL-sykkelshorts. Denne har heldigvis god stretch, så den sitter som malt på. Utenpå dette bruker jeg vanlig treningstøy, evt ei vanlig romslig t-skjorte.

Setet på sykkelen min er ganske stort og mykt, men jeg skal love at jeg kjenner det blir ømt og lemstert der nedenfor ryggen etter en tur.

Sykelsko har jeg ikke tatt i bruke ennå, da jeg har foldepedaler slik at sykkelen ikke tar så stor plass i veska jeg oppbevarer den i.

Neste sommer blir det kanskje klikkpedaler og nye sko.
Jeg brukte klikk i flere år tidligere, og er fullstendig klar på at dette er langt bedre enn vanlige pedaler og tilfeldige sko.

 

Ronny S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...