Gå til innhold

Vraket skjermkort?


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

kjøpte meg zalman heatpipe i dag. monterte denn, pluss at jeg delte opp en gammel pentium kjøler og limte disse bitene på rambrikkene på skjermkortet mitt. (asus Ti4600).

 

jeg brukte arcticsilver lim, og arctic silver 2 mellom gpu og heatpipe.

i selve heatpipen brukte jeg goopen som fulgte med...

 

da jeg startet opp maskina så jeg til min store skuffelse at noe var galt. noen av bokstavene i postskjermen var i rødt og grønt istedet for hvit.

Jeg kom så vidt inn i windows første gang. da fikk jeg ikke liv i sekundærskjermen min, (tv out fungerte så det er ikke sekundær RAMDACen)

ettter noen minutter så kuttet primærskjermen ut også. den mistet signalet...

 

nå kommer jeg ikke inn i windows til vanlig, men i sikkermodus går d... (ikke med skjermen satt i dvi utgangen på kortet da...)

I sikkermodus å er det en masse vertikale gule striper på skjermen med ca 1 cm mellomrom....

 

Hva er galt? er kortet ødelagt? fungerer ikke heatpipen? (den er varm...)

 

hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk noe liknende med ATI-kortet mitt da jeg fjernet shimsen på denne. Det jeg gjorde, var å ta alt fra hverandre og deretter inspiserte jeg GPU+PCB nøye for evt rester av Arctic Silver eller annet rusk. Etter en slik gjennomgang (der jeg fikk fjernet overflødig AS fra PCBen), så var skjermbildet fint igjen. Altså som Morpheus^ sier, sjekk kortet etter kortslutninger.

Lenke til kommentar

hmmm. men d er mer enn bare srtifacts liksom.. jeg kommer ikke inn i windows i d hele tatt...

 

Heatpipen er varm på begge sider...

 

holder på å demontere nå.... skulle bare hatt en multimeter....

 

reinstallerte ikke driverne nei.. trenger vel ikke d bare for å skifte kjøler... :?

 

 

:grine: :grine:

Lenke til kommentar

hmm der funker d igjen nesten...

 

demonterte alt

tok av kjøleribba og fant ut at d bare hadde vært kontakt i kantene... GPU er formet som en parabolantenne.. brukte nesten opp hele min AS tube på å fylle igjen slik at d ble kontakt..

Nå starter pc i windows og alt virker greit, men sekundærskjermen er fremdeles død.... :shrug:

 

noen tips?

skjermen får signal d er bare at d ikke er noe der...

 

hva kan ha skjedd.. hva skal jeg gjøre?

 

(heatpipen er en del varmere nå ja..)

 

 

edit:

har testet med kun en skjerm, og den tilkoblet dvi utgangen.. DEn får signal som sagt, men problemet er at alt som kommer ut er en svart skjerm.. jeg ser tydelig når bildene skifter i oppstarten, d blinker mellom "av-svart" og "på-svart"

 

men RAMDACen til sekundærsløyfen er som sagt intakt da jeg får TV til å virke.. så d må være fra

RAMDAC og ut til DVIkontakten at d er noe..

 

hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...