Gå til innhold

Spørsmål om lydnivå (reciever, 4K smart tv)


Anbefalte innlegg

Hei, satser på dette er beste stedet og poste.

 

Når jeg bruker HDMI fra pc til reciever er lyden god som gull.

 

Når jeg sitter på 4K tven min via getboksen er den også god som gull.

 

Men når jeg f.eks bruker spotify/netflix eller noen andre via smarthub på samsung tven så blir lyden automatisk helt latterlig mye lavere og svakere.

 

Har optisk kabel fra tv til reciever og hdmi mellom alt annet.

 

Mister masse bass osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tv-en din støtte for audio return channel (ARC)? Da må også reciveren støtte det.
Det er det beste valget her om mulighet.

Forøvrig kan det være lurt å endre på lydkilden på reciveren til direct eller noe for se om det blir noe bedre.

Lenke til kommentar

Du har ikke maks uflaks at TVen ikke er stilt inn riktig på lyden?

Hvis du tester netflix, og du får styrt volumet på lyden fra TV fjernkontrollen, så er den stilt inn feil.

Har selv glemt å sette TVen over til å bruke forsterker, og lurte på hva lydproblemet var, da det var TVens høyttalere som spilte i stedet for anleggets.

 

Som ColdIce sier, så kan du slippe den optiske hvis forsterkeren støtter ARC. Regner nesten med TVen gjør det når det er en smart-TV type.

 

Min opplevelse av Direct valgene som han nevner, er at de gir ett litt lavere volum en auto eller hva din forsterker kaller standard modus. Men det kan ved avspilling av musikk være enorm forskjell i lydkvaliteten hvis du setter forsterkeren til Pure Direct. Du vil mest sannsynlig måtte skru litt opp for å få samme volum, men kvaliteten er som regel mye bedre (De hopper forbi alle "forbedringer" i forsterkeren som lager mye ugang med musikk i stereo.)

Lenke til kommentar

Har ikke tv-en din støtte for audio return channel (ARC)? Da må også reciveren støtte det.

Det er det beste valget her om mulighet.

Forøvrig kan det være lurt å endre på lydkilden på reciveren til direct eller noe for se om det blir noe bedre.

 

 

Du har ikke maks uflaks at TVen ikke er stilt inn riktig på lyden?

Hvis du tester netflix, og du får styrt volumet på lyden fra TV fjernkontrollen, så er den stilt inn feil.

Har selv glemt å sette TVen over til å bruke forsterker, og lurte på hva lydproblemet var, da det var TVens høyttalere som spilte i stedet for anleggets.

 

Som ColdIce sier, så kan du slippe den optiske hvis forsterkeren støtter ARC. Regner nesten med TVen gjør det når det er en smart-TV type.

 

Min opplevelse av Direct valgene som han nevner, er at de gir ett litt lavere volum en auto eller hva din forsterker kaller standard modus. Men det kan ved avspilling av musikk være enorm forskjell i lydkvaliteten hvis du setter forsterkeren til Pure Direct. Du vil mest sannsynlig måtte skru litt opp for å få samme volum, men kvaliteten er som regel mye bedre (De hopper forbi alle "forbedringer" i forsterkeren som lager mye ugang med musikk i stereo.)

 

Har fått stilt på tven så lyden ikke kommer fra den, det gjorde den første gangen.

 

Skjønner, ja skal titte litt på det og se. Er endel innstillinger, men igår ble det endel bedre etter jeg fikk dolby digital fra tven isteden for sånn standard vanlig greie.

 

tven har 4 stk arc og recieveren støtter det også.

 

tven: Samsung 4K UHD 50" UE50HU6905

receiver: Yamaha RX-V675 Black
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...