Gå til innhold

Softwarebasert Audio Mixing


krt16

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver med streaming og kjøpte i den sammenheng et capturekort for å fjerne last fra CPU. Det er da snakk om Avermedia LiveGamer HD som fungerer som en HW encoder og dermed fjerner all last i forbindelse med dette under streaming.

Dette fungerer selvfølgelig kun på Xsplit ( Kan brukes som camsource i andre programmer, men da med CPU som encoder). Siden Xsplit er... mindre brukervennlig tenkte derfor at jeg endelig skulle sette min litt for kraftige filserver i sving som streaming PC via capture kortet og da bruke OBS og CPU som encoder uten at spill PC blir knekt av enkodingen.

 

Det virker i for seg greit nok, men sliter litt med lyd og hvordan jeg skal få dette rett over til streaming PCen. Det å få lyd over til streaming PC er greit nok, men det er mixingen av lydkilder som kommer med problemer. Jeg skal ha spill audio + Skype/Raidcall + min egen mic over. Når jeg streamer bruker jeg et USB headset som betyr at jeg ikke får sendt lyden fra dette over til stream uten å kopiere source (Capture kortet har passthrough for HDMI og Minijack)

 

Tenkte derfor at jeg skulle få tak på audio mixer som et program på PCn for å mikse dette rett før jeg sender den endelige lyden til stream. Lastet ned og prøvde Virtual Audio Cable som kommer med en Audio Repeater, men endte der opp med 3 instanser for å oppnå det jeg vil ha.

 

Lurer derfor på om det er noen andre programmer som gjør det samme, bare litt mer avansert, da i form av volumkontroll på hver kilde og mulighet til å hente lyd ut fra flere kilder og sende ut på en output i ett og samme program?

 

Slik det blir for meg:

Lyd fra spill, skype og musikk + Mikrofon -> server via minijack eller HDMI

Lyd fra spill, skype og musikk -> USB headset på spill PC

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...