Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte ut av sentrum


Anbefalte innlegg

Jeg er på boligjakt og vurderer å kjøpe noe utenfor sentrum for å få litt mer for pengene. Har nesten alltid bodd innenfor ring 3 bortsett fra en periode jeg bodde på Lilleaker. Har siden februar bodd med dama på Bjølsen og syns dette området er bortimot perfekt, med kort vei til og fra sentrum og jobben med buss som går døgnet rundt rett utenfor blokka, crossfit og krav maga rett i nærheten, relativt kort vei til T-bane, park med sti egnet til å løpe rett ved, kort vei til nydelige badesteder på Frysja og i Nydalen om sommeren og ikke noen antydning til utrygghet i nærmiljøet.

 

Disse kriteriene er viktige

-Max 10 min gangavstand til T-bane.

-Gangavstand til treningssenter med bra gruppetreningstilbud, ikke bare spinning, step, og en eller annen aerobicvariant. Jeg kan imidlertid dra litt lenger om det er snakk om crossfit, BJJ, krav maga eller boksing (vanlig, ikke kickboxing).

 

-Et egnet sted for å løpe i nærheten, helst idrettsbane, park med sti, eller evt en skogssti.

 

Et annet vitkig moment er at dama må kunne dra trygt hjem alene sent på kvelden. Hun ser afrikansk ut, så hun har hatt problemer med idioter som tror hun er ei av horene på karl johan. Hun har ikke opplevd noe hun har blitt veldig skremt av enda, og jeg vil helst at det fortsetter sånn.

 

Har vurdert å flytte til Furuset, i nærheten av Furuset senter, siden jeg da vil bo i rimelig nærhet av Black box gym, som har både crossfit, BJJ og krav maga, som er de 3 aktivitene jeg er mest interessert i å drive med.

Av erfaring blir det ikke så mye trening i vinterhalvåret hvis jeg må gå veldig langt eller bruke mer enn en halvtimes tid på kollektivtransport.

Hvor trygt oppleves Furuset på kvelds/nattestid ift andre områder i Groruddalen, evt Sagene/Bjølsen?

 

Er det noen andre bydeler jeg bør vurdere som oppfyller kravene mine?

 

Er kun interessert i svar fra dere med personlig erfaring, eller i det minste sikre 2. håndserfaringer med å bo i Groruddalen eller andre områder utenfor sentrum som oppfyller kriteriene mine, ikke folk som har masse fordommer mot østkanten og null personlig erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...