Ozelot Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 Hei! Jeg har testet litt rundt, og sett at om jeg vil ta opp på Tv Norge, så kan jeg ta opp maks 24 minutt og noe. På en annen kanal så er det 1 time og 18 minutt, og på tredje er det 34 minutt. Har testet dette ved å bytte frem og tilbake og det havner alltid på de samme antall minutt på de samme kanalene. Er det noe lurium Rikstv har lagd i stand så jeg ikke kan "ta opp" et program i forkant og spole forbi all reklamen?? Har prøvd med mye større minnepenn men får ikke lenger opptak...
Mr D Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 Kjenner ikke problemet, men tipper at det henger sammen med hvor mange GB som kan lagres av gangen og TV-stasjonenes kvalitet/komprimering. Og da tipper jeg at TVN, TV2, NRK og andre HD-kanaler får kortest tid, mens f.eks. barnekanaler og "billigkanaler" som BBC news og TNT får vesentlig lengre tid. 1
sjurtf Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 NRK HD og TV2 HD sender 720p50fps med ca 7-9Mbit TV Norge HD, TV3HD, Viasat4 HD sender 1080i25fps med ca 12-14Mbit Disse tallene er hentet fra get kabeltv. Kan nok være anderledes bitrater på risktv, men oppløsningen er nok den samme. Ettersom disse kanalene har høyere bitrate, tar de også mer plass ved lagring, dette gjenspeiles i tiden du kan timeshifte. 1
Dragen Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 TV3 er ikke HD hos RiksTV hvertfall. Og TV2 sin MUX har dårligere signal enn MUX1, 3, 4 og 5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå