Gå til innhold

Den Offisielle NIVIDA Shield Tablet (tråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal snart ha tablet og lurer veldig på hva jeg skal velge. Sett både på tab s, denne og rykter på ipad 2. Jeg er en liten gamer, men per i dag får det mest i hearthstone pga. mangel på PC/konsoll. Tenkte først jeg ville ha kraftig 10", og da var jo TAB S det klare valget. Men så kom denne veldig brått på.

Lenke til kommentar

Jeg skal snart ha tablet og lurer veldig på hva jeg skal velge. Sett både på tab s, denne og rykter på ipad 2. Jeg er en liten gamer, men per i dag får det mest i hearthstone pga. mangel på PC/konsoll. Tenkte først jeg ville ha kraftig 10", og da var jo TAB S det klare valget. Men så kom denne veldig brått på.

NVIDIA Shield Tablet: Denne tableten er perfekt får gamere, eller de som trenger en ny nettbrett, uansett. Vis du vil ha ny teknologi, nyeste og raskeste proseesor på markedet, gå får NVIDIA Shield Tablet.

 

Galaxy TAB S: Denne tableten er også veldig bra får gamere, men denn har ikke kontroll som Nvidia (Kjøpes seperat), hva den har er 3gb RAM mens NVIDIA har 2gb RAM, også har litt bedere skjerm enn NVIDIA denne har 391ppi og NVIDIA har 289ppi.

PS: Nvidia har en pekepenn og Tab S har ikke dette.

 

Men det som skiller disse to mest er at. Nvidia Shield Tablet er laget får gamere og alle andre personer, mens TAB s kan brukes til gaming men ikke så bra som NVIDIA.

Endret av TayyabKhalid97
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om forsegling er brukt. Jeg fikk beskjed om å bruke den jeg fikk. Så får jeg 32gb tilsendt når den kommer og så sender 16gb tilbake.

 

Ja, jeg fikk også beskjed (per telefon) om å ta den i bruk. Tenkte i utgangspunktet at det ville være litt rart og var redd for at det ville gi trøbbel senere, men hvis flere får denne beskjeden så stemmer det vel.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått brukt den mye i løpet av helgen og her er mine tanker så langt:

 

Pros:

 

  • Meget gode høyttalere i fronten. Funker veldig bra til film og spill. Man får også bra med volum ut av de.
  • God skjerm på tross av lav lysstyrke(ble bedre etter at jeg fikk satt skjermen fra "sRGB" til "Native")
  • Fin størrelse på tableten. Vekten har jeg ikke noe å si på. God å bruke uansett orientasjon og fin fin å lese bøker på.
  • Lynrask. Ikke noe tegn til lagg i UI eller ved input via tastaturet. Faktisk raskere en alt annet jeg har prøvd med android på.
  • Drar alt av spill jeg har prøvd så langt. Funker også fint til emulator.
  • HDMI output funker supert.
  • Stock android med noe tilleggprogramvare.
  • Stylusen virker å være meget bra. Langt bedre en den jeg har på Note 2.
  • Ser veldig bra ut(ihvertfall for oss som ikke er så fan av hvit plastikk fra samsung).
  • Har ikke problemer med wifi eller sprekker i hjørnene så langt.

 

Cons:

  • Ganske dårlig baterilevetid, ladet den 4 ganger siden fredag. Har stort sett lest e-book på den og spilt en del. Men kan customize power options ganske mye og jeg har ikke sett på dette enda.
  • Lysstyrken på skjerm er ikke noe å skryte av, så utendørs bruk i sollys utgår.
  • Små kjedelig uten tilhørende joypad da man ikke får prøvd noen av spillene som er annbefalt for K1.
  • Generelt elendig utvalg av spill som er verdt å spille og som drar nytte av K1
  • Forferdelige knapper på siden. Må trykke en del ganger for å få den på og for å få justert volum. Ingen feedback i knappen, så man aner ikke om man faktisk trykker nok.
  • 16gb er ikke nok, så kjøper man 16gb versionen så bør man ha sd kort ved siden av. Har installert fåtall spill og er nede i 4gb allerede.
  • Dårlig til musikk med dyrt headsett / IEM. Har ganske dyre IEM's og bakgrunnsstøyen er slitsom. Konstant "hiss" i bakgrunnen som man hører igjennom alt av musikk. Skal sies at hodetelefonen jeg bruker er ganske følsomme, men har ikke dette problemet med Note 2.
  • Skarpe kanter på alle sider som man merker godt om man "swiper" av skjerm. Dette er sikkert bare en vane sak.
  • Problemer med skiftende lysstyrke. Dette er en kjent feil i siste OTA. Kjent som "prism" / dynamisk justering. Regner med at Nvidia endrer dette slik at man kan deaktivere det.

Jeg har inntil videre denne på lån fra komplett i påvente at de sender meg 32gb versjonen jeg bestille og som jeg har betalt for. Spent på hvordan batteri levetiden er på 4G versjonen.

 

Trine 2 som er pre installert blir ikke veldig imponerende grafisk hvis man har spilt det på ps4 / pc.

Venter med root og customizing til jeg får 32gb versionen.

 

Men alt i alt, så er jeg imponert så langt. Finnes ingen perfekt enhet,men denne er er ganske høyt oppe på tross av de negative tingene.

Endret av MiRaCL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hello! Jeg har da kjøpt meg 32gb skjermen, folk klager på wifi men det kan jeg ikke klage på. MEN 4g delen, en av grunnene til at jeg ville ha den, funker ikke. Det funker i type 2 min når jeg erstatter. Har bestilt 4 stk som kort for å sjekke om det løste problemet, men nei... Jeg sendte skjermen tilbake til komplett fordi konklusjonen blei til at skjermem/4g delen var ødelagt ved levering (doa) ikke mer enn 4 dager seinere fikk jg en helt ny skjerm... Det er faen, samme issue igjen! Jeg har chess som operatør. Noen andre som sliter/hst Slitu med det? Er det kanskje en form for operatørlås på skjermen? Eller har jeg bare helt latterlig uflaks på alle mulige punkter?

 

Mvh irritert shield eier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akuratt fått Shield, og driver å oppdaterer den. Oppdaterte først til 4.4.2 (så vidt jeg kunne se), så når den var ferdig innstallert, så var Lollipop klar for innstallering (5.0.1.), men denne har nå stått på Nvidia bildet i 10-15 minutter når den skulle restarte for å installere. Noen som vet om det er normalt, eller hva jeg skal gjøre for å få den til å funke igjen?

 

 

EDIT: Gadd ikke vente lenger, så jeg tok å holdt powerknappen inne til den slukket, og startet den igjen, da startet oppdateringen ser det ut til.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...