Gå til innhold

Noen som har hørt Boards of canada?


Anbefalte innlegg

Jeg ble tipset om dem for en liten stund siden da jeg spurte om grupper som lignet Massive Attack, og kjøpte et par CD'er med "Boards of canada: "Music has the right to children" og limited edition digipack av Geogaddi (levert i spesielt CD etui). Et tredje album er på vei i posten, nærmere bestemt "A beautiful place out in the country". Siden jeg elsker alt jeg har hørt med dem på de to første, skal jeg selvfølgelig også ha "Twoism". Da har ihvertfall Play.com ikke fler CD'er med dem.

 

Et par låter som alltid får meg til å skru ekstra høyt opp, er "Telephasic Workshop" og "Happy cycling", samt "Open the light" og i det hele tatt det meste..

 

Det er så mye deilig musikk på CD'ene. Anbefales for de som liker f.eks. Massive Attack - bare vær obs! på at BOC er litt mer spesiell musikk og får faktisk MA til å høres ut som vanlig toppliste musikk.. :D Jeg kjente igjen stilen til fler HC folk (bl.a. Synthetics) øyeblikkelig da jeg begynte å høre på BOC, det er klart hvor de har fått inspirasjonen fra :)

 

Om noen her vet hva slags musikk jeg snakker om, hvilke andre grupper hører dere på som ligger noenlunde i samme gate? Gjerne enda mer eksperimentelt og lekende bare det ikke beveger seg helt bort fra definisjonen "musikk" (husker en kar som laget en låt bygd opp av kjøkkenmaskin samples..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Geogaddi selv, etter min smak ble det litt tannløst. Men du burde sjekke ut noen lignende band på Warp, som Plaid f.eks (Broadcast er også kult, men litt annen sjanger).Mego er en annen kul label, selv om det blir mer i digistøy-gata (IDM om du vil). Spesielt Christian Fennesz klarer å kombinere supre låter med skrudd elektronikk.

Lenke til kommentar
man elsker Boards of Canada, personlig liker jeg "Music has to Children" best, men alle albumene er store! ("Pete standing alone" er jo fantastisk!)

og som tidligere nevnt, sjekk ut musikk fra WARP label'n (www.warprecords.com).
Her finnes mye bra!
Liker du BoC, men har lyst til å sjekke ut litt mer eksperimentelt, ta fatt i Aphex Twin, Plaid, Autechre, Prefuse 73 m.m, alle på WARP.

sjekk også ut Amon Tobin (www.ninjatune.com), Slowly, en enkeltlåt som er et fint førstesteg inn i hans jazz/electronica/hipop landskap.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...