Gå til innhold

Gode 200mm&120mm vifte?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Idag har jeg et 650D, Men stock viften er helt jævlig. Jeg har lyst på en ny en for å erstatte den orginale.

 

Jeg trenger en 200mm som klarer å dytte mye luft. Gjerne en som takler et hdd cage også :)

 

Leter også etter en god 120mm Exhaust vifte til kabinettet.

 

Forløping så har jeg 1stk 200mm som dytter luft inn og 2stk 120mm dytter igjennom en H100i radiator inn i kabinettet. Har en vifte som dytter det ut, Den skal erstattes.

 

Bryr meg mest om kjøle evne <-- støy <-- farge.

 

Hadde vært greit om viftene var i enten sort eller gull aktig farge :)

 

Har skikket på disse: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Vifte-120x120mm/Silverstone/Silverstone-Air-Penetrator-120mm-Vifte-1500-RPM--22-4dBA--White-UV-117476-p0000052830.aspx

Og denne http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Vifte-200x200mm/BitFenix/BitFenix-Spectre-200x20mm-Kabinettvifte-FDB-kulelager--3-pin--20-dBA--Svart-121132-p0000062057.aspx

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Bruker selv en 200mm Bitfenix Spectre pro i fronten, men det skal ha seg sagt at det er ikke viften i fronten som skaper mest støy, det er den kjipe grillen, dog den kan fjernes med en tang og susen ifra viften som sliter med og trekke luft forsvinner.

Denne viften er dog 25mm tykk, så blir litt trangt for hdd burene, men du begge burene går fint inn uten og måtte krangle for mye, men viften vil beføle hdd burene aldri så lite.

 

Legger ved et bilde av min egen 650D med denne Grill fjerning "modden"

 

 

BDV5KHU.jpg

 

 

 

Bruker og to 140mm Noiseblocker pl2 i toppen som uttrekk, dog jeg har ikke vannkjøling så kan ikke si spesifikke tall, men de har greit trykk og høy luftstrøm så skal være greie for vannkjølingen din.

 

Har kun dette som inn og ut, viftestyrer alt og front viften kjører ~500rpm og pl2'ene ligger på rett rundt 900rmp og kjølingen er god som gull, så og si lydløst uten at det går for mye ut over kjølingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Bruker selv en 200mm Bitfenix Spectre pro i fronten, men det skal ha seg sagt at det er ikke viften i fronten som skaper mest støy, det er den kjipe grillen, dog den kan fjernes med en tang og susen ifra viften som sliter med og trekke luft forsvinner.

Denne viften er dog 25mm tykk, så blir litt trangt for hdd burene, men du begge burene går fint inn uten og måtte krangle for mye, men viften vil beføle hdd burene aldri så lite.

 

Legger ved et bilde av min egen 650D med denne Grill fjerning "modden"

 

 

BDV5KHU.jpg

 

 

 

Bruker og to 140mm Noiseblocker pl2 i toppen som uttrekk, dog jeg har ikke vannkjøling så kan ikke si spesifikke tall, men de har greit trykk og høy luftstrøm så skal være greie for vannkjølingen din.

 

Har kun dette som inn og ut, viftestyrer alt og front viften kjører ~500rpm og pl2'ene ligger på rett rundt 900rmp og kjølingen er god som gull, så og si lydløst uten at det går for mye ut over kjølingen.

Hei og takk for svar!

 

Jeg har allerede 2stk Noctua Nf-f12 til H100i`en. Men trenger en Airflow vifte.

 

Grillen visste jeg var hoved problemet, Men bedre seg da jeg fikk litt avstand mellom vifte og grill, Skal få fjernet den når jeg monterer det nye Hk`et mitt om noen dager :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...