Gå til innhold

Pioneer VSX-923, deaktivere volum skruknott


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Pioneer VSX-923 receiver, i tillegg har jeg også en 1-åring som elsker å klå på ALT, og det beste han vet er jo selvfølgelig volum-/input-skruknottene...

 

Er det noen som vet om det lar seg gjøre å deaktivere disse? Selv bruker jeg jo bare fjernkontrollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste er at man kan sette ett maksvolum, da får man aldri skrudd høyere. Vet ikke 100% om det er en slik innstillling på 923, eller om det kun er på dyrere modeller.

Jeg har sett den muligheten men det er ikke et alternativ. Han liker å klå fordi det skjer noe når han klår.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ville vært rimelig sjokkert om man hadde gått til det steget å ha en låsefunksjon på volumknappen. Måtte nok moddet/loddet litt da ja. (satt på en egen bryter for volumknappen)

Vel, det var jo eventuelt snakk om software deaktivering...

Lenke til kommentar

 

Hehe, jeg ville vært rimelig sjokkert om man hadde gått til det steget å ha en låsefunksjon på volumknappen. Måtte nok moddet/loddet litt da ja. (satt på en egen bryter for volumknappen)

Vel, det var jo eventuelt snakk om software deaktivering...

 

Ja, det var det jeg tenkte på. Mekanisk eller software, så blir jeg like overrasket om det fantes.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, jeg ville vært rimelig sjokkert om man hadde gått til det steget å ha en låsefunksjon på volumknappen. Måtte nok moddet/loddet litt da ja. (satt på en egen bryter for volumknappen)

Vel, det var jo eventuelt snakk om software deaktivering...

Ja, det var det jeg tenkte på. Mekanisk eller software, så blir jeg like overrasket om det fantes.

Hvorfor det? Det er jo en software-funksjon som både er veldig kjekk og som hadde vært meget lett å implementere.

Lenke til kommentar

 

Det eneste er at man kan sette ett maksvolum, da får man aldri skrudd høyere. Vet ikke 100% om det er en slik innstillling på 923, eller om det kun er på dyrere modeller.

Jeg har sett den muligheten men det er ikke et alternativ. Han liker å klå fordi det skjer noe når han klår.

 

 

Det er jo akuratt det som den funksjonen er til. Samme hvor mye han klår, så vil det i hvertfall aldri bli ekstremt høyt. Det er det eneste alternativet til han vokser i fra seg dette stadiet. Barn liker å klå for å finne ut av ting, ikke noe man for gjort med det, annet enn å vente.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det eneste er at man kan sette ett maksvolum, da får man aldri skrudd høyere. Vet ikke 100% om det er en slik innstillling på 923, eller om det kun er på dyrere modeller.

Jeg har sett den muligheten men det er ikke et alternativ. Han liker å klå fordi det skjer noe når han klår.

Det er jo akuratt det som den funksjonen er til. Samme hvor mye han klår, så vil det i hvertfall aldri bli ekstremt høyt. Det er det eneste alternativet til han vokser i fra seg dette stadiet. Barn liker å klå for å finne ut av ting, ikke noe man for gjort med det, annet enn å vente.

Ja, dessverre ser det ut som om det et det eneste alternativet. Men det er synd det er det eneste alternativet. Å kunne deaktivere eksterne knapper hadde vært kjekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...