Gå til innhold

Hjelp av valg av sekk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må dessverre innse at jeg må ha meg en sekk til skolestart nå... Å bære væske med tunge bøker til og fra skole nå i 3 år har ødelagt meg, så trenger virkelig sekk!

Har tittet litt på Fjäll Räven Kanken sekken.... Hvordan er den? Er det plass til en Mac og 3-4 bøker, matpakke osv...?

Gjerne tips til andre sekker også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en Kånken Maxi i to år nå. Får plass til alt du trenger for en skoledag pluss litt ekstra. Ville dog valgt en annen sekk om jeg skulle hatt en ny sekk i dag, da Kånken ikke er veldig behagelig når den tungt lastet. Herschel Supply Co. har en del fine sekker og flere av de ser ut til å ha behagelige skulderstropper og god polstring. Tror bla. de finnes i noen Urban-butikker, ellers kan du bestilles på Stylepit.

Lenke til kommentar

Jeg har en Kånken som rommer en 15,6" med mykt etui (enda det står på nettet at den ikke skal romme mer enn 13"), et par skrivebøker, pennal og en flat matboks på det meste om den skal være "ryddig" innvendig. Mulig det er plass til en liten vannflaske der også. Man får jo alltids stappet en del i den, men ulempen er da at du liksom må legge sekken på ryggen når du åpner og lukker den, og stable ting litt strategisk, nesten litt Tetris-aktig. Det jeg liker så godt med den er at den er veldig lett og enkel, og dessuten digg å ha på ryggen. Nå er jeg litt spinkel bygd som menneske, så skal ikke mye til før en sekk blir for stor for mine skuldre, men Kånken sitter både fast og behagelig, og kan uten problem være med på en løpe/sykkeltur.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har også innsett at skuldervæske ikke holder. Kjøpte en i skinn fra hennes & mauritz som var ganske fin å se til, men den rommer ikke mer enn en 13" MAC, 2 bøker og en drikkeflaske så er den smikk full. Blir en del gåing på universitet osv så en sekk hadde vært en kjempefordel.

Sandqvist har noen sekker som ligner litt på Herschel Supply Co. som det ble linket til over her.
Sandqvist Hans Ryggsekk . Den rommer bare 18 liter og blir nok også i minste laget for mitt vedkommende. Bare "Norges Lover" fyller jo hele plassen der.

Nesten så jeg vurderer en mer "normal" Bergans eller noe i den duren - selv om det stilmessig ikke ser særlig bra ut.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Arc'teryx har jo noen sekker som, om ikke er kjempefine, er ganske minimalistiske og ikke like "turete" som f. eks Bergans. Fjellsport.no har også godt utvalg av Arc'teryx.

 

Hvis du er interessert i å bruke litt penger virker jo også GORUCK til å være tøffe greier som ikke heller ser så dumt ut.

 

Forøvrig har jo Sandqvist et par større modeller, Lars-Göran og Edmund

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Takk for gode tips! :)
Hadde helst sett noe i prisklassen under seks til syvhundre kroner.

Synes sandqvist sin Lars-Gôran er meget fin - men dyr for en stakkars student som har brukt opp penger på pensumbøker.

Maxpedition ble kanskje noe vell militærpreget for min del med hundre hempemuligheter. Så dog ut som meget solide sekker!

De hadde noen billige og greie sekker på Coop OBS sist jeg var innom. Rød og svart "dagstursekk" av ukjent merke. Finner den ikke på nett. Etter hukommelse var prisen 299,- og den rommet vel noe sånt som 35L. Eneste negative var at de kanskje var noe lang i ryggen (altså høye) og dermed får man ikke akkurat benyttet den plassen i særlig stor grad i skolesammenheng.

Jeg får ta meg en rune på ebay å se litt på mangfoldet der.. men så var dette med kvalitet da.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...